علی هوشیار روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در پی بروز سیل روز گذشته بیش از دو میلیارد ریال از جمله به ابنیه فنی روستای بسیط در هشترود، شش میلیارد ریال به روستای یارشهری مراغه، سه میلیارد ریال به روستای چنار عجب شیر و سه میلیارد ریال به روستای باتمان قلیج و نوجه ده بستان آباد خسارت وارد شده است.
وی اظهار کرد: بیش از دو میلیارد ریال پل غله زار آذرشهر، یک میلیارد و 500 میلیون ریال به کموجان ورزقان و دو میلیارد ریال نیز به ابنیه فنی و جسم جاده روستای باران لو و بیرق تبریز خسارت وارد شده است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این میزان خسارت به صورت اولیه برآورد شده است، یادآوری کرد: با توجه به شدت بارش باران و سیل در روستای استان احتمال می رود میزان خسارت وارده به ابنیه فنی و جسم جاده ها بیش از این مبلغ برآورد شده باشد.
هوشیار ادامه داد: هم اکنون در هر شهرستان 5 گروه از ماموران راهداری مشغول بازسازی و بازگشایی راه های روستایی و ابنیه های فنی هستند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در شبانه روز گذشته بیشترین بارش باران به میزان بیش از 80 میلی متر از شهرستان مرند گزارش شده و میزان بارش در غرب تبریز نیز افزون بر 60 میلی متر بوده است.
بر اساس این گزارش، سرعت باد نیز روز گذشته در شهرستان بستان آباد در 60 کیلومتری شرق تبریز به 90 کیلومتر در ساعت رسید.
گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی همچنین حاکی است که آسمان استان در 24 ساعت آینده ابری بوده و رگبار پراکنده باران تا ظهر امروز شنبه ادامه خواهد داشت.
آذربایجان شرقی با حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار و 761 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 2 هزار و 758 روستاست.
10 هزار و 60 کیلومتر از مجموع راه های استان را راه روستایی تشکیل می دهد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.