به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) برگزار می شود، افزود: این شهرداری در سال‌های اخیر میزبانی جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی را به عنوان یکی از زمینه‌های موثر چشم‌انداز تبریز 2018 در برنامه ‌و ‌بودجه سالانه قرار داده ‌است.
وی اظهار کرد: این جشنواره با همکاری دانشگاه هنر اسلامی و سایر مجموعه‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می شود.
شهردار تبریز یادآوری کرد: بیش از 80 هنرمند، استاد و محقق از کشورهای اسلامی با حضور در این رویداد فاخر بین‌المللی، آثار، تجارب و پژوهش‌های مهم خود را در بخش های مختلف تئوری و عملی ارائه می کنند.
نجفی عنوان '‌تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام' را از مفاد مهم بیانیه جشنواره سال گذشته خواند و ادامه داد: این عنوان مهم، به یکی از امتیازهای فرهنگی تبریز در حوزه بین‌المللی تبدیل شده و امسال با نگاهی ویژه در دستور کار قرار گرفته و تثبیت می شود.
وی با اشاره به پیشینه فرهنگی تبریز گفت: این شهر از دیرباز نقش پیش‌رو در اعتلای هنرها و صنایع دستی داشته و این هنرها همواره در جریان زندگی روزمره مردم تاثیرگذار بوده و بخشی از شاخص‌های اقتصادی شهر را نیز پشتیبانی کرده ‌است.
سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی 14 تا 22 اردیبهشت در تبریز برگزار می‌شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.