به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ محسن محمودی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌ها افسران حوزه جنگ نرم ما هستند افزود: باهم افزایی با رسانه‌ها می‌توانیم جرائم سایبری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی واجب است، ادامه داد: این مسِئله باعث پیشگیری بسیاری از رخدادها می شود.

محمودی گفت:آذربایجان شرقی جز 5 استان مطرح در امنیت فضای مجازی است و در رزمایش کشوری اخیر مقام چهارم کشوری در فضای سایبر را کسب کردیم.

وی به کسب رتبه سوم در ارتقای زیرساخت‌ها و حرکت جهادی پلیس فتا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی قابلیت و توانایی کسب رتبه نخست را دارد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته برداشت غیرمجاز اینترنتی در صدر جرائم سایبری استان بود که با اطلاع رسانی به موقع، جرایم کاهش یافت و به اولویت دوم و سوم رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نشر اکاذیب و دخالت به حریم خصوصی بیشترین آمار جرم را به خود اختصاص می دهد گفت: برداشت غیرمجاز اینترنتی و مزاحمت اینترنتی رتبه دوم و سوم جرائم اینترنتی استان را به خود اختصاص داده است.

محمودی با بیان اینکه سن یک سوم مجرمان 17 تا 25 سال است افزود: مردان بیشترین درصد مجرمان سایبری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین جرائم سایبری از تلگرام، اینستاگرام، ایمیل و دیوار است و شگرد اغلب متهمان، مهندسی اجتماعی است که با به کار بردن جملاتی مانند برنده شدن در مسابقات و برنده شدن شارژ و... سعی در وسوسه مخاطبان دارد .

وی از افزایش 37 درصدی جرائم سایبری در ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: 98.22 درصد پرونده‌های تشکیل شده در استان کشف شده اند و می توان گفت فضای نا امنی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرده‌ایم.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با بیان اینکه میانگین کشف جرایم در کشور 45 روز است، اذعان داشت: میانگین کشف آذربایجان شرقی به 30 روز رسیده است و این در شرایطی نیروی انسانی به پلیس فتا افزوده نشده بود و تنها با اقدامات جهادی این موضوع محقق شده است.

وی افزود: در روزهای پایانی سال ، سه باند مدلینگ با 16 نفر دستگیر شدند که به صورت غیرمجاز و زیرزمینی فعالیت داشتند.

وی گفت: اجازه نمی‌دهیم مجرمان اینترنتی امنیت کاربران را خدشه‌دار کنند و با انحرافات فضای مجازی مبارزه خواهیم کرد و تاکید کرد پلیس فتا در فضای مجازی حواسش به همه چیز است.

محمودی بیان کرد: در دو شهرستان مراغه و مرند شعبه رسمی پلیس فتا دایر است و در چهار شهرستان اهر، شبستر، میانه و جلفا شعبات غیر رسمی پلیس فتا دایر است و با توسعه زیرساخت های لازم مقرر شده در چهار شهرستان استان شعبات رسمی این پلیس ایجاد شود.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه 170 شبکه اجتماعی وجود دارد، گفت: روزانه 18 هزار پیام توسط مامورین پلیس فتا در فضای مجازی بررسی می شود.

وی در انتها با اشاره به ترویج مصرف مواد مخدر در فضای مجازی ادامه داد: قلیان های الکترونیکی، مواد مخدر گل و مواد مخدر دیجیتالی در فضای سایبری در حال تبلیغ است که باید نسبت به این موضوع حساس سازی و آگاه سازی در جامعه انجام شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610342
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.