استاندار آموسانی کشور نامیبیا تاکید کرد: کشاورزی و تولیدات آن، زمینه‌ی مناسبی برای همکاری بین دو کشور است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، ارگینس آنجالا در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار کرد: از همان بدو ورود به ایران و به تبریز با مهمان‌نوازی مردمان این منطقه روبرو شدیم، استان شما می‎تواند زمینه‌ی خوبی را برای همکاری با کشور نامیبیا فراهم کند.
وی افزود: ساخت و تولید یکی از زمینه‌هایی است که کشور نامیبیا اهمیت زیادی به آن می‌دهد و دلیل عمده‌ی سفر به تبریز نیز همین است؛ چراکه این استان به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده است.
وی عنوان کرد: حتی تراکتورهای، تراکتورسازی تبریز در کشور ما برندی شناخته شده است و هدف عمده از سفر به ایران، شنانخت هرچه بیشتر این کشور و پتانسیل‌های اقتصادی و فرهنگی آن برای سرمایه‌گذاری و همکاری است.
آنجالا با اشاره به تبلیغات ضدایرانی رسانه‌های غربی گفت: برخلاف همه‌ی این تبلیغات‌ها و بر اساس شناخت‎‌های قبلی و حقایقی که در طول این سفر عیناً مشاهده کردیم، ایران بهترین دوست و همکار ما در سرمایه‌گذاری‎های خارجی خواهد بود.
وی گفت: همچنین ما از آسیب‎ها و ضررهای وارده بر ایران در تحریم‌ها آگاه هستیم و در دوره‌ی بعد از استقلال کشور نامیبیا، ایران به جانبداری از کشور ما، حمایت‎های مادی زیادی از کشور ما کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر، عمده‌ترین فعالیت کشور نامیبیا، کشاورزی است و همچنین این کشور از وجود معادن اورانیوم، مس و الماس بهره‌مند است.
استاندار آموسانی کشور نامیبیا عنوان کرد: این کشور در صنایع شیلات و تولید گوشت نیز جزو اولین‎ها در سطح بین‌المللی است و حتی کیفیت گوشت تولید شده توسط این کشور از گوشت تولید شده در آرژانتین هم بهتر است.
وی افزود: فیلدهای همکاری مشترکی که روابط دیپلماتیک و اقتصادی این دو کشور را تضمین می‌کند، می‌توان به کشاورزی، آموزش و پرورش، توسعه‎ی زیرساخت‌ها، تجارت عمومی و مدیریت منابع آبی اشاره کرد.
گفتنی است هیأت 10 نفره‌ی اقتصادی نامیبیا صبح روز یکشنبه 20 فروردین ماه برای توسعه‎ی راوبط اقتصادی و دیپلماتیک به تبریز سفر کرده و طی دیداری با استاندار تبریز به رایزنی پرداختند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.