به گزارش ایرنا، ارگینس آنجالا روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: رسانه های غربی این ابهام را به وجود آورده اند که ایران کشور مناسبی برای همکاری اقتصادی نیست.
وی اظهار کرد: ما مطلع هستیم ایران به دلیل تحریم ها صدمات بسیار زیادی دیده است و تحریم ها باعث شده نتواند همکاری های خوبی با دیگر کشورها داشته باشد.
انجالا گفت: دولت نامیبیا همواره دوست و همراه کشور ایران بوده و بدون توجه به تبلیغات رسانه های غربی آماده افزایش همکاری ها با ایران است.
وی با اشاره به اینکه دو کشور از سال های دور باهم در ارتباط هستند، اظهار کرد: هدف از سفر ما به ایران بسط و گسترش روابط دیپلماتیک و اقتصادی است.
استاندار آموسانی کشور نامیبیا با اشاره به اطلاعات خود در خصوص آذربایجان شرقی افزود: خوشحالیم که این استان را برای افزایش همکاری ها انتخاب کرده ایم.
وی ادامه داد: بحث های استقلال طلبانه از منطقه آموسانی نامیبیا آغاز شد و به نظر می رسد مشابهات فرهنگی بین آذربایجان شرقی و آموسانی ما را به هم جذب کرده است و می توانند این دو استان خواهر خوانده هم شوند.
انجالا گفت: بعد از استقلال نامیبیا دومین جنگ ما در این کشور، پیشرفت اقتصادی است و در این راستا به دنبال افزایش همکاری ها با ایران هستیم.
وی اظهار کرد: در نامیبیا معادن بسیار زیادی همچون مس، الماس و اورانیوم وجود دارد ولی مهم ترین فعالیت اقتصادی ما در بخش کشاورزی و دامداری است.
استاندار آموسانی کشور نامیبیا اضافه کرد: ایران توان بالقوه ای برای مکانیزه کردن کشاورزی نامیبیا داراست و از این رو به دنبال استانی بودیم که در این زمینه ما را کمک کند.
وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی تبریز نام شناخته شده ای در نامیبیا است، ادامه داد: علاقمند به آشنایی و بازدید از کارخانه تراکتور سازی تبریز هستیم.
انجالا اظهار کرد: کشاورزی، تجارت محصولات، توسعه زیرساخت ها، مدیریت آب و محافظت ازر منابع آب و آموزش و پرورش از جمله موضوعاتی است که می توانیم با هم همکاری کنیم.
وی افزود: امیدواریم سفر ما به ایران و آذربایجان شرقی، درهای دو کشور ها را به روی هم باز کند و تعامل هیات های اقتصادی با هم افزایش یابد.
استاندار آموسانی کشور نامیبیا با تاکید بر اینکه ما دوستان واقعی خود را پیدا کرده ایم، گفت: آماده امضای یادداشت تفاهم همکاری هستیم و نامیبیا کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است.
آموساتی، سومین استان پرجمعیت کشور نامبیا با بیش از 243 هزار نفر جمعیت است؛ نامبیا با حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت و 825 هزار مترمربع وسعت در جنوب آفریقا قرار دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.