به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی از روز چهارشنبه 16 فروردین‌ماه آغاز می‌شود که مسابقات این هفته در 3 روز برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه هفته بیست و ششم لیگ برتر، تیم فوتبال گسترش فولاد از ساعت 17:30 روز پنجشنبه در تبریز میزبان استقلال تهران خواهد بود. شاگردان علیرضا منصوریان پس از برتری مقابل فولاد و صعود به رده سوم راهی تبریز می‌شوند تا جایگاه خود را در جدول رده‌بندی تثبیت کنند.

گسترش فولاد نیز پس از کسب چهارمین تساوی در دربی تبریز مقابل تراکتورسازی، وارد هفته بیست و ششم شده و به دنبال کسب 3 امتیاز دیدار خانگی با استقلال تهران است. شاگردان فراز کمالوند در پایان هفته بیست و پنجم لیگ با 32 امتیاز در رده نهم جدول قرارگرفته‌اند و با برتری در دیدار با استقلال می‌توانند به صعود تا رده چهارم جدول امیدوار باشند.

استقلال تهران نیز با برتری مقابل فولاد خوزستان 47 امتیازی شد و با توجه به تعداد گل زده بیشتر نسبت به تراکتورسازی جایگاه این تیم را در رده دوم جدول تصاحب کرد. شاگردان منصوریان با کسب 3 امتیاز دیدار با گسترش فولاد می‌توانند به کاهش اختلاف امتیازی با پرسپولیس صدرنشین امیدوار باشند. همچنین 3 امتیاز دیدار با آبی‌های تبریز می‌تواند به فاصله گرفتن استقلال از تراکتورسازی کمک کند.

در آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر شاگردان علیرضا منصوریان بیشترین گل زده لیگ شانزدهم را در کارنامه دارند. مهاجمان استقلال با به ثمر رساندن 38 گل در 25 بازی، میانگین 1.5 گل برای هر دیدار ثبت کرده‌اند.

تاریخچه دیدارهای گسترش فولاد و استقلال

گسترش فولاد و استقلال تهران تاکنون 7 بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. سهم استقلال از این 7 دیدار 4 برد بوده و 3 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. استقلال تهران در حالی به دنبال حفظ رکورد شکست‌ناپذیری مقابل گسترش فولاد است که دیدارهای دو تیم در تبریز با دو برد به نفع استقلال و یک تساوی به پایان رسیده است.

از نکات قابل توجه مصاف‌های استقلال و گسترش فولاد می‌توان به دیدارهای پر گل دو تیم اشاره کرد. در 7 دیدار گذشته، استقلال 11 و گسترش فولاد 4 گل به ثمر رسانده‌اند. غیر از دیدار هفته 16 لیگ سیزدهم و هفته 21 لیگ چهاردهم که با تساوی بدون گل به پایان رسیده‌اند، بازی‌های استقلال و گسترش فولاد حداقل 2 گل در پی داشته است.

دیدار دو تیم در دور رفت لیگ شانزدهم نیز با تساوی 2-2 به پایان رسید. در این دیدار گسترش فولاد با یک گل به خودی زودهنگام در دقیقه 13، از استقلال عقب افتاد و تنها 10 دقیقه بعد، محسن کریمی دومین گل استقلال را وارد دروازه دخسوس کرد. پس از گل کریمی، لوسیانو پریرا در دقیقه 44 یکی از گل‌های خورده گسترش فولاد را جبران کرد.

در نیمه دوم نیز فرناندو دخسوس از زمین بازی اخراج شد تا تیم تبریزی با 10 بازیکن به بازی ادامه دهد. علیرضا نقی زاده با گل زنی در دقیقه 80، دومین گل استقلال را نیز پاسخ داد تا این دیدار با نتیجه 2-2 به پایان برسد.

استقلال صدرنشین دور برگشت لیگ شانزدهم

استقلال تهران در حالی راهی تبریز می‌شود که این تیم با آغاز نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، نتایج درخشانی کسب کرده و با 25 امتیاز از 10 بازی صدرنشین جدول دور برگشت لیگ شانزدهم محسوب می‌شود. شاگردان منصوریان با کسب 8 برد، یک تساوی، یک باخت و ثبت میانگین 2.5 امتیاز برای هر بازی روز سختی برای گسترش فولاد رقم خواهند زد.

آبی‌های پایتخت در نیم فصل دوم به همراه پرسپولیس بیشترین برد را (8 برد) کسب کرده‌اند. این تیم به همراه تراکتورسازی نیز کمترین باخت نیم فصل دوم را (یک باخت) تجربه کرده‌اند.

در آن‌سوی میدان، گسترش فولاد با کسب 12 امتیاز از 10 بازی اخیر خود، در رده هشتم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارد. شاگردان کمالوند در مدت مشابه نیم فصل اول، 9 امتیازی بودند. گسترشی‌ها با 6 تساوی در 10 دیدار گذشته، بیشترین تعداد تساوی نیم فصل دوم لیگ شانزدهم را در کارنامه دارند. تیم سیاه‌جامگان نیز در مدت مشابه، 6 تساوی کسب کرده است.

مؤثرترین بازیکنان گسترش فولاد و استقلال

لوسیانو پریرا با 9 گل و رضا خالقی فر با 6 گل زده به عنوان بهترین گل زنان تیم میزبان محسوب می‌شوند. داریوش شجاعیان نیز با 5 پاس گل، بیشترین پاس گل گسترشی‌ها را ارسال کرده است.

در استقلال تهران نیز کاوه رضایی و علی قربانی به ترتیب با 7 و 6 گل زده، بهترین گل زنان هستند. همچنین کاوه رضایی با 7 پاس گل بیشترین پاس منجر به گل را در میان استقلالی‌ها در کارنامه دارد.

نکات ویژه دیدار گسترش فولاد و استقلال

علیرضا منصوریان و کاوه رضایی دو محروم استقلال در دیدار با گسترش فولاد هستند. امید نورافکن نیز به دلیل اعتراض و درگیری پس از تعویض در دیدار با فولاد خوزستان تا اطلاع ثانوی از تمرینات استقلال کنار گذاشته شده است.

محسن کریمی با به ثمر رساندن 3 گل مقابل گسترش فولاد، بیشترین گل را در دیدارهای دو تیم به ثمر رسانده است. این بازیکن در دیدار گذشته استقلال مقابل فولاد خوزستان نیز تک‌گل برتری تیمش را وارد دروازه حریف کرد. کریمی پس از گل زنی در دیدار با فولاد از ناحیه کتف مصدوم شد.

گسترش فولاد برای دیدار با استقلال تهران بازیکن محروم یا مصدوم ندارد.

نتیجه دیدار گسترش فولاد و استقلال تأثیر بسزایی در چینش تیم‌های بالای جدول دارد. تراکتورسازی که به خاطر گل زده کمتر نسبت به استقلال به رده سوم جدول سقوط کرده، به کسب سه امتیاز دیدار استقلال و گسترش فولاد توسط شاگردان کمالوند امیدوار است تا مجدداً به رده دوم جدول بازگردد.

گسترش فولاد در 5 دیدار اخیر خود در لیگ شانزدهم یک برد، 3 تساوی و یک باخت تجربه کرده است. شاگردان کمالوند در دو دیدار اخیر خود به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند.

استقلال تهران در 5 دیدار اخیر خود در لیگ شانزدهم 4 برد و یک تساوی کسب کرده است. شاگردان منصوریان پس از 2 برد متوالی راهی تبریز می‌شوند.

گسترش فولاد در 12 دیدار خانگی خود 5 برد و 4 تساوی کسب کرده است. این تیم در 3 دیدار نیز شکست خورده است.

گسترش فولاد با دریافت 8 گل در 12 دیدار، پس از پرسپولیس عنوان بهترین خط دفاعی را دربازی‌های خانگی لیگ شانزدهم به خود اختصاص داده است. ذوب‌آهن نیز در دیدارهای خانگی خود 8 گل دریافت کرده است. دو بار نیز دروازه پرسپولیس دربازی‌های خانگی باز شده است.

استقلال در 12 بازی خارج از خانه خود 7 برد، 4 تساوی و یک باخت تجربه کرده است. این تیم با 25 امتیاز، پس از تراکتور 27 امتیازی، در رده دوم جدول بازی‌های خارج از خانه لیگ قرار دارد.

استقلال تهران و تراکتورسازی تنها یک باخت خارج از خانه تجربه کرده‌اند.

پنج دیدار اخیر استقلال تهران دربازی‌های خارج از خانه با برد این تیم همراه بوده است.

دیدار تیم‌های گسترش فولاد و استقلال از ساعت 17:30 روز پنجشنبه 17 فروردین‌ماه در ورزشگاه اختصاصی بنیان دیزل تبریز برگزار خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده رضا کرمانشاهی خواهد بود.

گزارش: حامد زاهدی

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605295
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.