سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه سوری، تماشاگران و افرادی هستند که در کنار ایستاده‌اند، گفت: زمانی که فردی مواد محترقه را پرتاب می‌کند بسیار مراقب است اما تماشاگران و افراد دیگر بدون اطلاع بوده درنتیجه برخورد با مواد، مصدوم می‌شوند.
 
وحید شادی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این خصوص اظهار کرد: در جشن چهارشنبه‌ی آخرسال از ساعت 16 بعداز ظهر نیروهای اورژانس در هفت نقطه‌ی پرخطر شهر تبریز مستقر شده و آماده خدمت رسانی خواهند بود.
 
وی ادامه داد: چهار دستگاه آمبولانس دپو نیز مواقع ضروری در حالت آماده باش قرار داشته و همچنین دو دستگاه موتور آمبولانس نیز در مسیرهای پرترافیک مستقر می‌شوند تا بتوانند در مواقع مورد نیاز کمک‌رسانی کنند.
 
وی بیان کرد: هفت نفر نیز به طور گردشی به عنوان بازرس در سطح شهر حضور خواهند داشت تا اوضاع را بررسی کنند.
 
شادی‌نیا در خصوص حوادث پیش‌آمده قبل از جشن پایانی سال نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر، چهار نفر از مصدومان مواد محترقه در بیمارستان نیکوکاری تبریز تحت مداوا قرار گرفته که یک نفر از این مصدومان زن بوده که از ناحیه چشم عمل جراحی انجام داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه‌ی ساخت مواد محترقه در یک خانه نیز پدر 27 ساله و دو کودک هفت و 10 ساله‌ی او نیز مصدوم شده و اکنون در بیمارستان سینا بستری هستند، امید است در جشن پایانی سال با رعایت نکات ایمنی و دوری از مواد محترقه‌ی خطرزا شاهد سلامتی و شادی مردم باشیم.
 
وی با بیان توصیه‌های در خصوص مواجهه با سوختگی بدن، یادآور شد: برخی از افراد در مواجهه با سوختگی سیب زمینی، خمیردندان و... را در ناحیه سوخته شده می‌گذارند در حالی که چنین اقداماتی بافت را مستعد عفونت کرده و روند بهبودی و درمان را کندتر می‌کند.
 
سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تاکید کرد: در مواجه با سوختگی، محل موردنظر صرفاً باید با آب سرد شسته شده و سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند، اگر چنانچه محل سوخته، تاول زده باشد، نباید به هیچ عنوان سوراخ شود؛ چرا که زمینه را برای ورود میکروب‌ها فراهم می‌کند.
 
وی با تاکید بر شادی سالم در ایام پایانی سال، اظهار کرد: هیچ یک از ارگان‌های امنیتی و نیروهای خدمت‌رسان مخالف شادی مردم نیستند، اما استفاده از مواد محترقه‌ی آسیب‌زا که سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد، نباید استفاده شود و مردم باید با استفاده از روش‌های سنتی و بی خطر جشن چهارشنبه آخر پایان سال را برگزار کنند.
شادی‌نیا با اشاره به رعایت آرامش و آسایش در چهارشنبه‌سوری آخر سال، متذکر شد: بسیاری از افراد سالمند، بیماران قلبی و فشار خون و همچنین زنان باردار در حال استراحت خواهند بود که صدای مهیب می‌تواند برایشان خطرساز باشد، از این رو از مردم می‌خواهیم این جشن باستانی را در کمال آرامش برگزار کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.