مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه تبریز برگزار شد . 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه تبریز در مراسم تشییع سه شهید گمنام در این دانشگاه، گفت: این شهدا با تأسی از آموزه‌های دینی در میدان جنگ و کفر حاضر شده و در خون خود غلتیدند و امروز بعداز سال‌ها به صورت گمنام به شهر ما بازگشتند . 
حجت الاسلام محمد انوری اظهار کرد: اولین شهیدی که در راه دفاع از حریم ولایت و امامت وجود نازنین خود را نثار کرد، حضرت فاطمه زهرا (س) بود که بر اساس روایتی که خود ایشان از رسول اکرم (ص) روایت کردند «امام در جامعه به منزله‌ی کعبه ای است که انسان ها دور آن می‌گردند . » 
وی اضافه کرد: شهدای دفاع مقدس در همان خط دفاع از حریم ولایت و امامت جان خود را نثار امام و انقلاب کردند . وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا مملو از جملات عبرت آموز و حکیمانه است، یادآور شد: حفظ حجاب و عفاف و حیا از جمله تاکیدات شهدای گرانقدر است، نقطه پر رنگ دیگری که در وصیت نامه این عزیزان به چشم می‌خورد، تاکید بر دفاع از حریم ولایت و امامت است . 
گفتنی است؛ دانشگاه تبریز امروز 10 اسفندماه جاری میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود و مراسم تشییع این شهدا بعد از نماز ظهر و عصر از جلوی دانشگاه تبریز تا ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد . " این گل پرپر از کجا آمده"،"ملت بیدار دل همیشه مدیون شماست"، "رهسپاریم با ولایت تا شهادت" از جمله شعارهای شرکت کنندگان در مراسم  تشییع شهدای گمنام در دانشگاه تبریز بود . 
بر اساس این گزارش، آذربایجان‌شرقی  میزبان پیکرهای 9 شهید گمنام دفاع مقدس است که پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز آموزش ولیعصر(عج) ناجا، یک شهید گمنام در منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور، دو شهید گمنام در شهر ترکمن‌چای، دو شهید گمنام در شهر خسروشاه، دو شهید گمنام در شهر گوگان و یک شهید گمنام در پادگان آموزشی عجب‌شیر تشییع و تدفین خواهند شد .                                                    


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.