شهردار تبریز که به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر هیئتی از مدیران و فعالان اقتصادی استان در لهستان به سر می‌برد، در دیدار مدیران استان‌آذربایجان‌شرقی و ورشو، از آمادگی کلان‌شهر تبریز برای حضور موثر در متن برنامه‌ای ارتباطات دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی،  صادق نجفی، در این دیدار، با اشاره به پیشینه روابط بین‌المللی شهر تبریز، اظهار کرد: کلان‌شهر تبریز با برخورداری از مزیت‌های مهم تجاری، گردشگری و بسترهای مهم سرمایه‌گذاری، از گذشته‌های دور، محور ارتباطات بین‌المللی جمهوری اسلامی با قاره سبز بوده است.

وی با اشاره به این‌که بخش قابل‌توجهی از برنامه‌های عمرانی، خدماتی و زیست‌محیطی کلان‌شهر تبریز با نقش سرمایه‌گذاران خارجی، هدفگذاری شده ‌است، خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، می‌تواند پنجره‌های جدیدی را برای تعامل اقتصادی و اجتماعی، تبریز و لهستان در قلب قاره اروپا ایجاد کند.

شهردار تبریز ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و ورشو، از ایده‌هایی است که قابلیت‌های اجتماعی و شهروندی دو طرف را به نقطه‌اتکای روابط اقتصادی و فرهنگی تبدیل خواهد کرد.

نجفی با دعوت از استاندار ورشو برای سفر به تبریز، اظهار امیدواری کرد، حضور متقابل هیئت‌های تبریز و ورشو در قالب هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های مشترک صنعتی و رویدادهای ورزشی، در دستور کار برنامه ارتباطی دو طرف قرار گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.