به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در جلسه کارگروه هماهنگی سفرهای نوروزی مراغه افزود: با توجه به ظرفیت های مناسب گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی در این شهرستان توجه به توسعه امکانات و خدمات رفاهی برای گردشگران و مسافران به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی ضروری است.
وی ادامه داد: آماده سازی امکانات عمومی و رفاهی در کنار آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان برای بهره مندی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی در اولویت کاری دستگاه های خدمات رسان و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.
محمودی اضافه کرد: بسیج امکانات نهادهای متولی امر گردشگری و فرهنگی با اجرای تمهیدات لازم و نیز برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری با محوریت معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و هنرهای دستی برای این منظور ضروری است.
شهردار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای تمهیدات ویژه برای ایام نوروز در این شهر گفت: در این راستا، با راه اندازی واحد گردشگری و برگزاری نشست های تخصصی در قالب ستاد استقبال از بهار در شهرداری، تسهیلات لازم برای رفاه شهروندان و مسافران نوروزی فراهم می شود.
محمدرضا احمدی افزود: اجرای تبلیغات محیطی، نورپردازی، تنظیف و تزئین معابر عمومی، گلکاری میادین و مبادی ورودی شهر و نیز اجرای آب نماها در خیابان ها و اماکن عمومی و گردشگری از جمله برنامه های واحد زیباسازی شهرداری برای استقبال از بهار در این شهر تاریخی است.
وی ادامه داد: اجرای نمایشگاه های محصولات فرهنگی، سوغات و صنایع دستی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز توسط شهرداری مراغه انجام می شود.
احمدی با اشاره به طرح های در دست مطالعه شهرداری مراغه در حوزه گردشگری اضافه کرد: ایجاد پیست قایقرانی، معرفی روستای قشلاق به عنوان روستای نمونه گردشگری، ساماندهی مسیر و محوطه رصدخانه تاریخی و بهسازی آب های معدنی ساری سو و شور سو در سال آینده اجرا می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ایجاد تسهیلات لازم و هماهنگی های برای رفاه مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان گفت: گروه های راهنمای گردشگری با مشارکت شهرداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در میادین ورودی شهر در ایام نوروز مستقر می شوند.
یعقوب طالبی افزود: نظارت بر پایانه های مسافری، اماکن اقامتی و رفاهی و نیز بازرسی از امکانات گردشگری در راستای ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: جای خالی برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروزی در مراغه احساس می شود و همکاری دستگاه ها و نهادها برای برگزاری این همایش ها ضروری است.
وی با با بیان اینکه شهر تاریخی مراغه رتبه برتر در زمینه جذب گردشگرهای داخلی و خارجی را در تعطیلات نوروزی سالجاری کسب کرد، گفت: بهره گیری از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی نیازمند عزم عمومی و حمایت مسئولان از این بخش است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با حدود 520 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
74873077/

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.