مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‎شرقی اظهار کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی درکنار بنیاد مسکن باید تلاش کنند، مشارکت عمومی و ماندگاری مردم در روستاها را افزایش و مهاجرت یک‌سویه آنها به سمت شهر را کاهش دهند که در واقع لازمه این ماندگاری، ارائه خدمات مفید درشان روستائیان می‌باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حافظ باباپور با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان و بالاخص بنیاد مسکن و دهیاران  درجهت خدمت به محرومین فقط یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند، افزود: قبل از هرنهادی دهیاران درمرحله اول باید در هر زمان درخدمت مردم روستا باشند و با رسیدگی به موانع و مشکلات مردم و انتقال به موقع آن به مسئولین مربوطه،نشبت به رفع آن اقدام کنند.

وی همکاری و تعامل دستگاههای خدمات رسان را عامل موثر در پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه وعمران روستایی قلمداد کرد و گفت: برای برخورداری از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و اجرای طرح هادی و حفظ و نگهداری ازطرح‌های عمرانی و همچنین جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در روستاها باید اهالی روستاها را ترغیب کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان درادامه طی گزارشی به نوع ارائه خدمت به روستائیان درسطح استان اشاره وی یادآورشد:تلاش شبانه روزی برای خانه دار کردن محرومان و کمک به ساخت وساز مسکن شهری و روستایی از جمله ماموریت‌های بنیاد مسکن و کارکنان این نهاد است که در این راه ایثار واز خود گذشتگی مجموعه بنیاد مسکن مثال زدنی است.

باباپور در پایان اجرای طرح هادی در روستاها را برای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی عنوان کرد و افزود: روستاهایی را که درسطح استان قابلیت جذب گردشگری دارند می تواند پشتوانه‌ای برای توسعه و آبادانی باشند و نیز صدور سند مالکیت در روستاها موجب تعالی و بالندگی و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی توانسته است، تاکنون بیش از 145 هزار واحدهای کم دوام روستایی متوسط بالای 52 درصد را نوسازی و مقاوم سازی کرده و درصورت تخصیص اعتبار لازم طی 10 سال آینده وتا افق سال 1405 ، همه واحدهای فرسوده از نعمت مقاوم سازی روستایی بهره مند خواهند شد.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.