اسماعیل جبارزاده شنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی، با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل کافی نبودن تولید انرژی گاز با انتقال اتیلن به تبریز مخالفت می شد، اظهارکرد: با اجرای طرح انتقال اتیلن از میاندواب به تبریز به یکی از اصلی ترین خوراک های پتروشیمی متصل می شویم و زمینه توسعه پایدار در این بخش فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه با تکمیل این طرح سالانه 200 هزار تن اتیلن و 500 هزار تن نفتا از عسلویه به تبریز منتقل می شود، گفت: برای اجرای این طرح به طول 154 کیلومتر 215 میلیاد تومان هزینه می شود.
جبارزاده با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری یکهزار و 145 میلیارد تومانی شرکت غدیر 10 واحد جدید در پتروشمیی تبریز مرتبط با خط اتیلن غرب ایجاد می شود، گفت: به این ترتیب مواد اولیه قابل توجهی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی تولید می شود و از این رو راه اندازی واحدهای مرتبط در بخش پایین دستی ضروری است.
وی با اشاره به اشتغال زایی و ارزش افزوده قابل توجه تبدیل فراورده های خام نفتی به محصولات پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنایع پتروشیمی یکی از هسته های کلیدی توسعه استان است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی قطعه سازان و تولیدکننده های ماشین آلات صنعتی برای تامین نیازهای صنعت نفت، اظهارکرد: طرح انتقال اتیلن غرب به تبریز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و زمینه توسعه صادرات با ارزش افزوده بیشتر را فراهم می کند.
عملیات اجرایی طرح انتقال اتیلن غرب از طریق پتروشیمی میاندواب به پتروشیمی تبریز پنجشنبه هفته گذشته با حضور وزیر نفت آغاز شد.
با اجرای این طرح راه اندازی واحدهای توسعه مجتمع پتروشیمی تبریز از جمله واحدهای جدید اتیلن بنزن، استایرن منومر و واحد پلی اتیلن عملی می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشاردهنده:محمد رستگار
3071/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.