به گزارش ایرنا، صادق نجفی روز پنجشنبه در جمع مدیران و کارشناسان شهرسازی و معماری شهرداری تبریز افزود: مقبره‌الشعرا از گذشته‌های دور دارای بافت نابسامانی بود که هیچ تناسبی با پیشینه فرهنگی شهر و جایگاه صدها شخصیت فرهیخته مدفون در آن از جمله استاد شهریار را نداشت.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز خود را در حوزه فرهنگی شهر مسئول می‌داند و به همین علت با تحویل گرفتن مقبره‌الشعرا از متولی دولتی، احیا و بازآفرینی آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.
شهردار تبریز یادآوری کرد: مقبره‌الشعرا در شکل فعلی آن با در نظر داشتن تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز در زیربنای 11 هزار مترمربع طراحی شده است.
نجفی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تبریز با اهتمام ویژه‌ شهرداری مسیر تحول‌آفرینی را در پیش گرفته است.
وی گفت: در سال‌های اخیر بخش قابل‌توجهی از بودجه شهرداری تبریز به صورت مستقیم یا در قالب طرح ‌های مشارکتی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر اختصاص داده شده و بخشی از نیاز قدیمی شهر در این خصوص در حال رفع است.
شهردار تبریز مرکز همایش‌های بین‌المللی را فیروزه طرح ‌های عمرانی شهر عنوان کرد و یادآوری کرد: مقیاس کلی این طرح در ابتدای امر، در قالب یک سالن همایش با گنجایش محدود طراحی شده بود.
نجفی افزود: این مرکز با در نظر داشتن افق گردشگری تبریز 2018 نیاز قدیمی شهر به یک مرکز مجهز و بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و شرایط خاص شهرک خاوران، طراحی آن در قالب یک پردیس وسیع، چندگانه و زیبا انجام شد.
وی گفت: این مرکز هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی، در عرصه 10 هزار متر مربع، با برخورداری از سالن‌های همایش یکهزار و 500، 700، 250 و 120 نفره، سالن‌های کنفرانس و گالری‌ها و فضاهای جنبی با 60 درصد پیشرفت در حال احداث است.
وی با اشاره به مشارکت شهرداری در احداث پردیس سینمایی قدس گفت: این سینما از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز شهر است که توسعه و احیای آن در قالب یک پردیس زیبا و مجهز، مورد توجه حوزه هنری شهر قرار گرفته است.
نجفی با بیان این‌که شهرداری تبریز، پشتیبان اصلی اجرای این طرح ارزشمند است، افزود: این طرح در خدمت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و میزبانی‌ رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی خواهد بود.
به گزارش ایرنا وی با بیان این‌که جهت‌گیری فرهنگی تبریز بدون نقش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری کامل نیست، اظهار کرد: شهرداری در هر نقطه از شهر که بارقه‌ای برای اعتلای فرهنگ و تمدن کهن‌شهر تبریز متصور بوده وارد عمل شده است و این روند را تا رسیدن به شاخص های مطلوب فرهنگی ادامه خواهد داد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.