به گزارش ایرنا، روستای بیشه دراز با 100 خانوار بیش از 400 نفر جمعیت تنها روستایی در شهرستان دهلران است که دارای بافت های فرسوده است که با توجه به استقبال مردم و حمایت بنیاد مسکن مقاوم سازی این بافت در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
سید حسینعلی موسوی روز پنجشنبه در بازدید از این روستا و دیدار با روستاییان اظهار کرد: به هر خانوار متقاضی مقاوم سازی بافت فرسوده 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم و در اقساط دراز مدت از طریق بنیاد مسکن و بانک عامل پرداخت می شود.
فرماندار دهلران از عزم دولت برای احیای بافت های فرسوده با تسهیلات مقاوم سازی خبر داد و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ماندگاری اهالی و تداوم اشتغال مردم به کشاورزی و دامداری این طرح در دستور کار قرار دارد.
موسوی با اشاره به سوابق مردم این روستا در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 39 شهید به آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد: این مردم مسحق بهترین خدمات هستند.
به گفته وی، دولت توجه خوبی به این روستا داشته و تلاش می شود بحث مقاوم سازی بافت فرسوده روستا نیز با توجه به درخواست مردم و همراهی و همکاری آنها، هر چه زودتر وارد فاز اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه این روستا در مسیر تردد زائرین عتبات عالیات، بقعه شهر میر و امامزاده ابراهیم قتال قرار دارد و از طرفی دارای آثار تاریخی قلع انجیر و غار هویر است، گفت: بیشه دراز یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان دهلران است که هر سال گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز در حاشیه بازدید مسئولان از این روستا اظهار کرد: با توجه به نقش ارزنده مردم در دفاع مقدس موظف به ارائه خدمات مطلوب به روستاییان هستیم.
سعید هژبری افزود: بنا به درخواست اهالی زیر ساخت های این روستا به ویژه در حوزه مدارس و مسجد بررسی می شود و تلاش می کنیم از ظرفیت بنیاد برکت در ساخت مسجد این روستا استفاده کنیم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان ایلام با اشاره به 2 باب فضای آموزشی این روستا گفت: این واحدهای آموزشی با توجه به جمعیت دانش آموزی روستا جوابگوی نیازها هستند و مشکلی در این خصوص نداریم.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.