به گزارش ایرنا علی رضایی پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از شاخص های تاثیرگذار برای انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام مسئله برجام و شرایط بعد از برجام بود.
وی افزود: امسال شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، سال 2018 شهر مشهد به عنوان پایتخت گردشگری و بسیاری از عناوین دیگری که به شهرهای کشور ما داده شده است برآمده از دیپلماسی خوب دولت تدبیر و امید است.
رضایی اظهارداشت: شهر شیراز در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت جوانان 56 کشور اسلامی جهان است که این پایتختی رسما دوشنبه با حضور مسئولان داخلی و 20 میهمان خارجی در شیراز آغاز می شود.
وی اضافه کرد: به همین مناسبت روز دوشنبه در آیینی با حضور مسولان ارشد داخلی و خارجی پرچم پایتختی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام روبروی آرامگاه حافظ برافزاشته می شود.
او ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در مدت زمان یک سال پایتختی شیراز، هفت برنامه بین المللی با حضور کشورهای اسلامی در شهر شیراز برگزار می شود که این بسیار نوید بخش برای شیراز و فارس است.
رضایی عنوان داشت: این پایتخت یک گام اساسی و پایه ای برای شهر شیراز است که از دستارودهای این پایتختی می توان امکان استفاده از فضای کشورهای اسلامی برای معرفی شهر شیراز، جلوه گر کردن شیراز از نظر اهمیت در گفت و گوی فرهنگ ها، مراوده و تعامل مستمر با 56 کشور اسلامی، اجرای برنامه های بین المللی فرهنگی و ورزشی راعنوان کرد.
وی با بیان اینکه دیپلماسی جوانان صلح و گفت و گو است و این پایتختی برای مردم به ویژه جوانان شیراز و ایران بسیار ارزشمند است افزود: تلاش می کنیم جوانان ما به ویژه جوانان فارس و شیراز به وضعیت و شرایط امروز خود افتخار کنند نه اینکه در پشت کوروش و تاریخ دو هزار و 500 ساله خود بمانند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.