مراسم بزرگداشت اربعین زائران امام رضا (ع) که در حادثه برخورد دو قطار تبریز - مشهد و سمنان - مشهد در استان سمنان جان باخته بودند، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج آسمانی زائران حرم رضوی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۵ دی ماه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور خانواده‌های داغدیده و مسئولان استانی و کشوری در مسجد صاحب الامر تبریز برگزار شد.

در این مراسم با شکوه، سید علایی معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن، استاندار آذربایجان‌شرقی و تعدادی از معاونانش، استاندار سمنان، خادمان آستان قدس رضوی، آیت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، تعدادی از نمایندگان تبریز در مجلس، فرماندار تبریز، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز، جانشین فرمانده سپاه عاشورا، تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه خانواده‌های داغدار ما را هم در غم خود شریک بدانند، اظهار کرد: کسی که به قصد زیارت سفر می‌کند، از همان لحظه‌ی خارج شدن از منزل، زائر است.

وی افزود: جان باختگان این حادثه تلخ بازنده نیستند؛ چرا که این عزیزان قبل از رسیدن به حرم امام رضا (ع)، آسمانی شده و نزد امام رضا (ع) رفتند.

وی با اشاره به استقامت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بیان کرد: مردم ایران، مردم مومن و متفاوتی هستند که با ایستادگی خود، این پرچم سه رنگ را بر افراشته نگه داشته‌اند. امروز نیز این خانواده‌های داغدیده با همان استقامت مثال زدنی مردم ایران در مقابل این درد عظیم ایستادند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسیر زندگی انسان عمودی است، گفت: انسان باید در مسیر زندگی به قدری بپیشرفت کند تا به درجات بالایی از اخلاص برسد، مبادا در این مسیر دچار هوای نفس و مادیات شویم.

گفتنی است، حادثه برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که پنجم آذرماه سال جاری رخ داده بود، منجر به جان باختن 48 نفر از هموطنانمان شده بود.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.