برای پانزدهمین روز متوالی، هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار داشته از این رو گروه‌های حساس جامعه از تردد در این هوا خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‎شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس شاخص کیفی هوا، وضعیت آلودگی در تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه بوده و نیاز است که گروه‌های حساس جامعه از جمله افراد مسن، بیماران قلبی-ریوی و تنفسی و همچنین کودکان و زنان باردار از تردد در این هوا خودداری کنند.

داوود قاسم‌زاده اضافه کرد: آلودگی هوای تبریز نسبت به دیروز با کاهش نسبی مواجه بوده اما باتوجه به اینکه اداره کل هواشناسی استان جوی ساکن و پایدار را برای استان پیش‌بینی کرده است از این رو تا اواخر هفته آلودگی هوا در تبریز ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر مردم پای کار آمده و در جهت مقابله با آلودگی هوا با مسئولان همکاری کنند در نتیجه هوای سالم میهمان شهرمان خواهد شد، از این رو نیاز است که مردم از خودروهای شخصی استفاده نکرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از مسافرت‌های دورن شهری غیرضروری و همچنین صرفه جویی در مصارف خانگی گاز از جمله موارد دیگری است که شهروندان باید در این خصوص توجه کنند.

قاسم زاده در پایان از همکاری و همیاری مردم و رسانه‌ها در جهت مقابله با آلودگی هوا  قدردانی کرد و گفت: به تبع همین همکاری‌ها بوده که آلودگی در تبریز تشدید نیافته است.

گفتنی است؛ شاخص کیفی هوا از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100 هوای سالم، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از 150 تا 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های جامعه است؛ شاخص کیفی هوای بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.