فرمانداری شهرستان تبریز عصر یکشنبه با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز، مدارس نوبت صبح مقاطع پیش دبستانی، دبستان و دوره اول متوسطه تبریز فردا دوشنبه تعطیل است.
بر اساس اطلاعیه فوق، امتحانات دوره اول متوسطه فردا/ دوشنبه/ لغو شده است، اما امتحانات دوره دوم متوسطه طبق برنامه های اعلامی برگزار خواهد شد.
فرمانداری شهرستان تبریز در مورد تعطیلی احتمالی نوبت بعد از ظهر تصمیم گیری نکرده است.
به گزارش ایرنا، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون شاخص آلودگی هوای شهر تبریز به عدد 165 پی اس آی رسیده که طی هشت روز گذشته بالاترین میزان آلایندگی را نشان می دهد.
طبق پایش های انجام شده، میزان آلودگی هوای تبریز نسبت به ساعات ظهر و عصر امروز شدت یافته و با توجه به شرایط آب و هوائی احتمال افزایش آلودگی در ساعات شب محتمل است.
وضعیت هوای کنونی تبریز برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن بسیار خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، طبق استانداردهای جهانی میزان پی اس آی موجود در هوا بین 100 تا 200 نشان دهنده وضعیت هشدار، 200 تا 300 وضعیت اضطرار و بیش از عدد 300 شرایط بحرانی می باشد.
به دلیل شدت آلودگی هوای تبریز از صبح امروز / یکشنبه/ آمبولانس های فوریت های پزشکی این شهر در میادین اصلی و پر رفت و آمد شهر مستقر شده اند.
آلودگی هوای تبریز از 12 روز قبل شروع و این شرایط همچنان ادامه دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، هم اکنون برودت هوای تبریز 4 درجه سانتی گراد زیر صفر و وضعیت آن همراه با مه رقیق بوده و رطوبت نسبی 93 درصد است.
سرعت باد در این شهر هم اکنون صفر گزارش شده که این حالت شدت آلودگی هوا را می تواند افزایش دهد.
دید افقی هم اکنون در تبریز دو کیلومتر است.
کلانشهر تبریز حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3038/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.