احمد مجتهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین مدت تمامی دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و پایه های اول ابتدایی تا هفتم متوسطه توسط مراقبان سلامت مراکز جامع و پایگاه های سلامت در مناطق شهری و بهورزان خانه های بهداشت روستائی مورد معاینه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مراقبت از دانش آموزان ، این امر به صورت جدی در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی ، با همکاری دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت، دانش آموزان از نظر قد، وزن و سلامت جسمانی از جمله دهان و دندان و نیز بیماری های مادرزادی و قلبی معاینه می شوند.
مجتهدی با بیان اینکه پوسیدگی دندان و افزایش چاقی و اضافه وزن بیشترین مشکل دانش آموزان این شهرستان در سنجش های انجام شده بود، گفت: توجه به سلامت دهان و دندان و نیز افزایش فعالیت فیزیکی در کنار تغذیه سالم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف در سنین بالاتر برای این کودکان ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم توجه والدین نسبت به سلامت کودکان افزود: عدم توجه والدین از وضعیت سلامت جسمانی به ویژه وجود اختلالات و بیماریهای شناسائی نشده موجب تاخیر در درمان کودک و بروز عوارض جبران ناپذیر می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.