به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی مصائبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی حدود 6 هزار موقوفه انتفاعی و منفعتی و 6 هزار رقبه دارد.
وی با بیان اینکه امسال در بیش از 90 درصد بقاع متبرکه کار عمرانی انجام‌ شده است، اظهار کرد: برخی طرح ‌های مهم در استان مانند امامزاده سید احمدشاه مار جلفا و دو طرح مهم در آذرشهر کاملا تمام و افتتاح و برای بیش از 80 درصد موقوفات سند رسمی و ثبتی اخذ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با توجه به دید مناسب اداره ثبت و قوه قضائیه به موقوفات، تلاش می شود در سال 96 جشن اخذ سند رسمی و ثبتی برای تمامی موقوفات استان برگزار شود.
حجت الاسلام مصائبی با اشاره به سردخانه 10 هزار تنی در حال ساخت شهرستان اهر ادامه داد: امسال بخشی از این طرح عملیاتی و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارها موجب تاخیر در ساخت این سردخانه شده است.
وی گفت: با وجود تمام مشکلات و نبود اعتبارهای لازم برای این طرح، امسال سوله‌های آن آماده شده و تلاش می شود در اوایل سال 96 نیز برخی امور سخت‌افزاری آن مانند دیوارها و پوشش کامل سقف اجرا و دستگاه‌های آن نصب شود.
حجت‌الاسلام مصائبی با بیان اینکه اهر جزء شهرستان‌های خوب اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی است، گفت: رقبات این منطقه مورد بازدید و برخی مسائل و مشکلات این شهرستان با برخی ادارات و سازمان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.