در ۶ ماه نخست امسال ۱۶۰ پرونده به ارزشی ۷۲۲ میلیارد تومان در حوزه زمین‌خواری آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت : در ۶ ماه نخست امسال ۱۶۰ پرونده به ارزشی ۷۲۲ میلیارد تومان در حوزه زمین‌خواری تشکیل شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، سردار حسین عبدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد نیروی انتظامی افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای تعامل بیشتر با جامعه، مردم و رسانه هاست تا پلیس نیازها و کارکردهای خود را به جامعه ارائه کند.

وی،  بسط و گسترش گفتمان امنیت و سلامت را هدف اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: ترویج و تقویت احساس امنیت عمومی و استفاده از ظرفیت مردم در پیشگیری اجتماعی از جمله ماموریت های ماست که البته پیشگیری انتظامی وظیفه پلیس است.

سردار عبدی اظهار کرد: اگر امنیت نباشد جوامع انسانی آسیب های زیادی خواهد دید و تمام مسیرهای رشد آسیب خواهند دید و با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی اصلی ترین نهاد حافظ نظم و امنیت عمومی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را عهده دار است لذا پیش از هر سازمان دیگری نیازمند همراه سازی و جلب افکار عمومی هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: نیروی انتظامی استان از گسترش مناسبی برخوردار است و مرزهای استان مرزهای بسیار امنی هستند و مرزبانان با اقتدار از مرزها حراست می کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۶ مهر ماه جاری شاهد درگیری هایی بین همسایگان مرزی هستیم، تاکید کرد: خوشبختانه مرزهای استان ما از امنیت بالایی برخوردار است.

سردار عبدی اضافه کرد: آخرین شهید ما در نیروی انتظامی استان شهید محمد سفیدی نصب بود که در برخورد با فرد شروری در ۲۳ شهریور ماه امسال به درجه شهادت نائل آمد و در عرصه سلامت نیز دکتر ابوالفضل محمد علیزاده متخصص و جراح مغز و اعصاب از کارکنان نیروی انتظامی اهل آذرشهر شهید سلامت شدند.

وی اضافه کرد: در بحث پیشگیری معتقد به مشارکت جامعه هستیم که سهل الوصول و کم هزینه است و بهترین مشارکت با پلیس تمکین به قانون است که به لحاظ رتبه امنیت اجتماعی استان ۲۸ ام هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تراکم جمعیت در استان ما تقریبا دو برابر میانگین کشوری است گفت: سطح وقوع جرائم در استان به نسبت جمعیت بسیار پایین است.

وی ادامه داد: وقوع جرائم خشن در آذربایجان شرقی یک هشتم میانگین کشوری است و ما استان کم وقوعی هستیم و این جرائم در استان شیوع زیادی ندارد.

سردار عبدی اظهار کرد: نرخ وقوع سرقت مسلحانه در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸ درصد است که این رقم در استان ما یک دهم درصد است.

وی اضافه کرد: سرقت به عنف نیز در استان ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱.۸ درصد بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر شیوع مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱.۲۲ است که میانگین کشور ۵.۴ است.

وی ادامه داد: جرم کلاهبرداری در استان در ۶ماهه اول ۲ درصد رشد داشته، که ۸۱ درصد آن کشف شده است.

سردار عبدی گفت: در حوزه سایبری نیز جرائم رو به افزایش است و بیشترین جرائم عبارت از برداشت های غیر مجاز، هک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری رایانه ای و جرائم علیه اخلاق و عفت عمومی و جرائم اینترنت است.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر و در ۶ماهه استان، کشفیات ۱۰۰ درصد افزایش یافته و ۸۷۶ مورد عملیات برخورد با قاچاقچیان، نگهدارندگان و توزیع کننده گان مواد مخدر انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: پلیس امنیت اقتصادی در اردیبهشت ماه امسال در استان راه اندازی شده است و هزار و ۳۴۷ پرونده در ۶ ماهه تشکیل شده که ارزش ریالی آن ۶۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فوریت های پلیسی ۱۱۰ حدود ۶ درصد زنگ خوری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است که ۳۹ درصد تماسهای مردمی با پلیس عملیاتی شده و ۶۱ درصد پیامها و نیازمندی های پلیس، به صورت ارشاد راهنمایی از پلیس بوده است.

سردار عبدی گفت: ۱۵ هزار و ۴۲۴ پرونده در کلانتری های، استان تشکیل و بیش از ۷۰ درصد مصالحه صورت گرفته که بیشتر موضوعات خانوادگی بوده است.

وی ادامه داد: وقوع سرقت در ۶ ماهه سال جاری ۱۹ درصد افزایش یافته است که ۸۱ درصد کل سرقت ها کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۴۲ درصد سرقت ها مربوط به سرقت خودرو است، سرقت منازل ۹ درصد کاهش، قاپ زنی ۴۱ درصد کاهش و احشام ۲۵ درصد کاهش یافته ولی در رابطه با موتور سیکلت، خودرو و داخل خودرو افزایش داریم.

وی افزود: تصادفات جاده ای و درون شهری۱۳ درصد کاهش تلفات جان باخته داریم و ۲۹ درصد کاهش کل تصادفات و مصدومان ۲۳ درصد کاهش یافته است.

سردار عبدی گفت: در حوزه اراذل و اوباش استان ما در حد صفر است و اراده مسوولان و مراجع قضایی و انتظامی بر این است که اجازه عرض اندام داده نشود و مستمر و به جد با آنها مقابله می شود که در این حوزه ۱۷۶ نفر دستگیر شده اند که اکثر آنها سابقه دار هستند.

وی گفت: به هیچ کس در فضای مجازی و حقیقی اجازه عربده کشی و کرکری خوانی داده نمی شود و اگر کسی مرتکب شود پلیس بی امان در تعقیب است و برای مجازات به مرجع قضایی تحویل خواهد داد

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی افزود: قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در پلیس امنیت عمومی تشکیل شده و این قشر به صورت مستمر رصد می شوند تا اجازه ایجاد ناامنی ندهیم.

وی ادامه داد: قتل سازمان یافته در استان نداریم اگر قتلی بوده به صورت موردی و اختلافات خانوادگی و یا لحظه ای اتفاق افتاده است جرائم آدم ربائی وسرقت بانک در ۶ ماهه نداشتیم.

سردار عبدی گفت: امروز پلیس از توانمندی های خوبی برخوردار است و کشف علمی جرائم در دستور کار پلیس، قرار دارد و پلیس به سمت هوشمند سازی پیش می رود و در بحث قاچاق، قاچاق کالا بیشترین فروانی را دارد و در بحث قاچاق دام رصد کامل انجام می شود شدت، ان زیاد نیست.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به خدمات کرونایی در بیمارستان الغدیر نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه پس از بیمارستان امام رضا ع بیشترین خدمات ارایه شده و تا به امروز یک هزار و ۵۵۶ نفر  بستری و درمان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.