فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین اعلام کرد: نیم هکتار از اراضی ملی قزوین رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به رفع تصرف نیم هکتار از اراضی ملی این استان، گفت: اجرای ماده قانونی تبصره یک ماده 55 قانون حفظ و بهره برداری از منابع طبیعی یکی از راههای جلوگیری از زمین خواری است.

به گزارش جماران، سرهنگ بهرام ترکاشوند با اشاره به رفع تصرف نیم هکتار از اراضی ملی قزوین گفت: رفع تصرف این اراضی پس از ابلاغ اخطاریه برای متصرفان انجام شد.

این مسئول گفت: به منظور رفع تصرف این اراضی و آزادسازی و برگشت به حالیه اولیه آنها، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین نسبت به جمع آوری ۷۰ اصله نهال اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ماده قانونی تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفظ و بهره برداری از منابع طبیعی یکی از راههای جلوگیری از زمین خواری است.

ترکاشوند با بیان اینکه تجاوز به عرصه های منابع طبیعی غیرقانونی بوده و پیگیرد قضائی به دنبال دارد، افزود: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه تجاوز و شخم در اراضی منابع طبیعی مراتب را با شماره گیری ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.