جعفر بیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس همین برنامه 430 هکتار نیز با آفت های گیاه و درخت مبارزه خواهیم کرد تا جنگل های استان از بین نرود.
وی به اهمیت فعالیت های آبخیزداری و تاثیر آن در اکوسیستم منطقه اشاره و تاکید کرد: هم اکنون 129 هزار هکتار مساحت حوضه آبخیزداری در مناطق 14 گانه داریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 40 کیلومتر از حاشیه رودخانه های زنجان درختکاری شده، همچنین پارک های آبخیزداری و مکان هایی که مورد نیاز بوده ساماندهی و ایجاد شده اند.
بیات با اشاره به هدفگذاری این اداره کل برای مدیریت بهتر منابع طبیعی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب 830 هزار هکتار مطالعات توجیهی و 600 هزار هکتار مطالعات تفصیلی و توجیهی در استان انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه فعالیت های پیشگیرانه برای جلوگیری و پیشگیری از تخریب گسترده سیل لازم است، تاکید کرد: از حیث آماری تعداد سیل های رخ داده در منطقه از دهه 60 تا 80، قریب سه برابر شده و نیازمند مطالعات جامع در این حوزه بودیم.
این مسئول ادامه داد: مشارکت مردمی و بالا بردن سطح آگاهی مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان همجوار جنگل ها و عرصه های ملی نقش مهمی در حفاظت بهتر و اصولی از منابع طبیعی داشته و باید در این زمینه تلاش ها بیشتر شود.
وی افزود: آموزش های پایه برای سنین کودکی و نونهالی تاثیر بالایی در حفاظت از منابع طبیعی دارد، لذا ترویج و گسترش این نوع آموزش ها نیز باید بیش از گذشته افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، در حوزه آبخیزداری پنج هزار و 300 اقدام در سطح استان انجام شده که همگی طی 40 سال گذشته بوده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.