۱۹۴ واحد تولیدکننده ماسک و شرکت‌های توزیع کننده به صورت مستمر پایش می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۹۴ واحد تولیدکننده ماسک و شرکت‌های توزیع کننده به صورت مستمر و از مرحله تولید تا توزیع پایش می‌شوند.

به گزارش جماران، حبیب امین زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به فعالیت واحد های تولیدی ماسک در استان و ضرورت ساماندهی این واحدها براساس موازین قانونی، اظهار کرد: از ۱۹۴ واحد تولید کننده ۲۴ واحد تولیدی شناخته شده با دستگاه های تمام اتوماتیک تأمین کننده بخش عمده ای از ماسک مورد نیاز استان هستند.

وی از پایش تمام واحدهای تولیدی حوزه ماسک و ملزومات بهداشتی در راستای ساماندهی و برنامه ریزی های بهتر خبر داد و افزود : مواد اولیه، فروش و نحوه تولید بهداشتی ماسک ها بر اساس موازین و ضوابط بهداشتی مصوب به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفته و از طریق بسیج اصناف مواد اولیه واحدهای تولید صنفی تأمین می شود و نظارت ها بر تولید و توزیع از طریق سازمان غذا و دارو شبکه بهداشت و سازمان صمت استان دنبال می شود.

امین زاده همچنین با اشاره به آمار تأمین اقلام اساسی و مایحتاج عمومی مردم استان اعم از برنج، روغن، قند و شکرو ضرورت رعایت قیمت های مصوب در مراکز عرضه، گفت : تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی به صورت مستمر در قالب گشت های مشترک با همکاری سایر دستگاه های متولی در راستای حفظ امنیت معیشت مردم و ایجاد آرامش در بازار و جامعه با قوت پیگیری می شود.

وی از کسب رتبه دوم استان از نظر تعداد بازرسی در کشور خبر داد و اظهار داشت : در راستای جلوگیری از فعالیت سود جویان و اجحاف در حق مصرف کنندگان،  اقدامات نظارتی تشدید شده و سامانه های مختلف سازمان صمت استان آماده دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش های مردمی هستند.

 غلامعلی راستی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از روند تأمین و توزیع اقلام اساسی، از جذب سهمیه شکر بخش خانوار آذربایجان شرقی برای توزیع در بسته بندی های ۱، ۲ و ۳ کیلویی خبر داد و افزود: در جلسات کمیته های فنی تصمیمات در خصوص مانده سهمیه های اختصاص یافته به منظور توزیع در شبکه توزیع کارمندی، کارگری و مناطق کم برخوردار شهر اتخاذ شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز با تشریح بخشی از اقدامات نظارتی سازمان در مرداد ماه سال جاری، از افزایش ۱۵۷ درصدی بازرسی ها و رشد ۷۵ درصدی پرونده های متشکله طی این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : گشت های مشترک بازرسی با دستگاه های استانی رشد ۲۶ درصدی داشته و طی مدت یاد شده نظارت های مستمر بر قیمت کالا در بازار، مراکز توزیع و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای توسط کمیته پایش کارگروه تنظیم بازار استان با همکاری گروه اقتصادی استانداری، سازمان صمت و نماینده اتاق اصناف انجام شد.

یوسف پایدار تشکیل شورای هماهنگی تشدید نظارت و بازرسی دراستان را در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اثربخشی هرچه بیشتر نظارت ها دانست.

وی همچنین از بازدید از ۱۶ واحد تولید کننده ماسک خبر داد و افزود : در جریان بازرسی از این واحدها تخلف احتکار ماسک یک واحد به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال و احتکار مواد اولیه تولید ماسک به ارزش ۷۲۲میلیون ریال احراز و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.