اجرای طرح‌های پایاب سد خداآفرین در قالب ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، زمینه‌ساز ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم است.

نماینده مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال ‌غرب کشور گفت: اجرای طرح‌های پایاب سد خداآفرین در قالب ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، زمینه‌ساز ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم است.

به گزارش جماران، سیدعلی مختاری روز جمعه در یک گفت وگوی خبری با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور  است، افزود: در این استان سطح ابلاغی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی ۱۹ هزار و ۸۴۰ هکتار است.

وی اظهار کرد: از این میزان تاکنون ۱۸ هزار و ۷۴۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجرا بوده و یک هزار و ۱۰۰ هکتار نیز برای ساخت سایت گلخانه در اختیار سرمایه گذاران بخش گلخانه قرار می گیرد.

مختاری با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۹۳۱ هکتار از این اراضی مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: بقیه نیز در صورت تامین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: با اجرای کامل طرح‌های انجام شده، حدود ۱۱۸ هزار و ۵۱۶  تن بر میزان تولیدات کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.