مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان از طرح بنیاد برکت برای ایجاد 22 هزار و 500 فرصت شغلی در این استان خبر داد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور(سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

به گزارش جماران، علیرضا راشکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در این استان با راه‌اندازی 9077 طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: عمده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده این مدت با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان افزود: همچنین ۲۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۸۲ میلیارد ریال نیز نهایی شده که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۱۶۷ نفر را فراهم کند.

راشکی بیان کرد: این ستاد همچنین در حوزه امور زیربنایی نیز اقدامات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده که ساخت ۱۴۳ مدرسه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان، ۵۸ مسجد با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۶۸ مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت با حجم سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان و ۱۲۱ طرح در سایر امور زیربنایی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان از آن جمله محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: بنیاد برکت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت ۸۵۱ واحد مسکونی محرومین را با اعتبار بیش‌از ۳۰ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجرا دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در سالجاری ساخت ۲۱۰ باب مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار بیش‌از ۲۹ هزار و ۸۶۰ میلیون ریال در حال اجراست.

وی گفت:  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال ۹۶ با هدف کمک به تولید و اشتغالزایی سیستان و بلوچستان و محرومیت زدایی با استانداری این استان حدود ۶۷۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرد که در سفر هفته آینده مدیرعامل این ستاد به استان تفاهم‌نامه‌ای به ارزش چند برابر تعهد قبلی به امضا خواهد رسید تا زمینه توسعه و پیشرفت منطقه بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.