استاندار آذربایجان شرقی از پایان بازسازی تمام واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان سراب خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی با این اینکه که روند بازسازی مناطق زلزله زده استان در ۹ ماه گذشته کم نظیر و شاید بی نظیر است، از پایان بازسازی تمام واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان سراب خبر داد.

به گزارش جماران، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب اعلام کرد: بازسازی ۶۵ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده نیز در روزهای آینده پایان می یابد.

وی با قدردانی از رییس جمهور و اعضای هیات دولت در تصویب طرح حمایت از مردم زلزله زده شهرستان های سراب و میانه، اظهار کرد: به فاصله کمتر از چند روز از وقوع این زمین لرزه در ۲ شهرستان استان، تسهیلات ویژه برای مردم این منطقه توسط دولت، تصویب شد.

پورمحمدی با اشاره به درگذشت پنج نفر از هم استانی ها در زلزله اخیر گفت: جان یک نفر هم برای ما باارزش است ولی مقاوم سازی بیش از ۴۵ درصدی منازل روستایی توسط بنیاد مسکن، از مهم ترین علت های کم بودن آمار جان باختگان این زلزله بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود از  بانک های استان خواست که در مدت ۱۰ روز آینده، مشکلات موجود در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی منازل مسکونی و اماکن دامی را رفع کنند.

 پورمحمدی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: این موضوع، باعث دلسردی و نارضاتی پیمانکاران از تسریع در تکمیل ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله اخیر شده است که باید مسئولان امر، هرچه سریع تر تصمیم مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی همچنین از رسانه ملی و سایر رسانه های مکتوب و مجازی استان خواست که عملکرد استان در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده را به مردم تبیین کرده و از انتشار مطالب مغرضانه و جهت دار خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.