مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: ۵۴ درصد مدارس روستایی استان در قالب طرح هوشمندسازی مدارس به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۵۴ درصد مدارس روستایی این استان در قالب طرح هوشمندسازی مدارس به اینترنت پرسرعت متصل هستند، گفت: اقتصاد دیجیتال جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی به شمار می رود، به شرطی که بتوانیم همگام با استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

به گزارش جماران، محمد فرزاد روز چهارشنبه در نشست خبری هسته کلیدی «توسعه زیرساخت های اطلاعات و ارتباطات» سند تدبیر توسعه استان، گفت: تا پایان سال جاری تمام روستاهای آذربایجان شرقی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند و با توسعه اینترنت شهری و روستایی به دنبال توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان هستیم.

وی با اشاره به پیشتازی ارتباطات در سند تدبیر توسعه، اظهار کرد:  بر اساس اهداف سند تدبیر و توسعه و تحقق اهداف دولت الکترونیک باید ۲۷ دستگاه به این سامانه اتصال یابند که تاکنون ۴۵ درصد این هدف در استان محقق شده است.

وی با اشاره به پروژه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سند تدبیر و توسعه استان، گفت: این اداره کل بیش از هشتصد میلیارد ریال در توسعه زیرساخت های ارتباطی در قالب ۴ پروژه در دومین سند تدبیر و توسعه استان سرمایه گذاری کرده است.

فرزاد با اشاره به اهمیت توجه به بحث اقتصاد دیجیتال در شرایط کنونی، گفت: اقتصاد دیجیتال جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی به شمار می رود، به شرطی که بتوانیم همگام با استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از اقتصاد دیجیتال کشور ۶.۵ درصد است، افزود: تلاش می کنیم سهم اقتصاد دیجیتال را افرایش دهیم.

فرزاد با اشاره به لزوم رفع شکاف دیجیتال موجود، اظهار کرد: ایجاد کسب و کارهای الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک، هدفی دست یافتنی بوده و جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی است.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ارتباطات در آذربایجان شرقی، افزود: به زودی یکی از مراکز داده بزرگ کشور به کمک همراه اول در تبریز ایجاد می شود که تحول خوبی را در اقتصاد دیجیتال استان موجب خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، با اشاره به طرح ایجاد کریدور اقتصادی ICT به مساحت ۶ هزار متر مربع در ساختمان پست استان، گفت: شهر هوشمند در تبریز از دیگر طرح های اداره کل ارتباطات است که به زودی به بهره برداری می رسد.

فرزاد همچنین از راه اندازی پارک سایبری توسط بخش خصوصی در تبریز خبر داد و عنوان کرد: مجوز ایجاد این پارک اخذ شده و به زودی افتتاح می شود. 

وی با بیان آماری از کسب و کارهای اینترنتی، خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد کسب و کارهای الکترونیکی در تهران قرار دارند و شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز بعد از تهران، چهار شهر با بیش ترین کسب و کارهای اینترنتی هستند.

فرزاد همچنین با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای حمایت از تولید داخلی و جهش تولید از تولید گوشی های همراه ساخت داخل حمایت می کند و فروش ۴۰۰ هزار گوشی را در اولویت دارد، افزود: در آذربایجان شرقی نیز از کسب و کارهایی که با هدف تولید گوشی ایرانی و مودم ایجاد شود حمایت ویژه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.