مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر تجلی‌گر فرهنگ ایثار و مقاومت بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر تجلی‌گر فرهنگ ایثار و مقاومت بود، گفت: این روزها بهترین فرصت برای تبیین رشادت‌ها و افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مربوطه به نحو احسن انجام شود.

به گزارش جماران، سردار اصغر عباسقلی‌زاده در جمع خبرنگاران، آزادسازی خرمشهر را یادآور تجلی قدرت لایزال الهی و حماسه آفرینی و رشادت‌های شهدای والامقام و رزمندگان دلاور دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: سوم خرداد برای ما تجربه واقعی شد که اگر به روحیه جهاد و ایثار و مقاومت مجهز شویم به طور قطع تمام مشکلات سر راه انقلاب را می‌توانیم حل کنیم.

وی با تبریک فرا رسیدن روز جهانی قدس و ایام الله حماسی سوم خرداد، اظهار داشت: اگر ما به ابعاد فرمایش امام راحل مبنی بر کار خدایی بودن آزادی خرمشهر دقت کنیم به این نقطه پی می‌بریم که استکبار زمانی که انقلاب اسلامی تازه تاسیس شده و می‌خواست پیشرفت کند فتنه جنگ تحمیلی را شروع کرد اما باز هم شکست خورده این میدان شد.

عباسقلی‌زاده اضافه کرد: رژیم بعث عراق با پشتیبانی استکبار جهانی شرق و غرب و با تمامی تحریم‌های اقتصادی، فتنه جنگ تحمیلی را بر علیه انقلاب اسلامی آغاز کرد و در این فتنه برای نابودی نظام ایران همراه هم شدند اما ایران اسلامی با توکل به خدا و وحدت تمام آحاد جامعه به خصوص نیروهای مسلح توانست با دست‌ خالی استکبار جهانی را شکست دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و لزوم پاسداشت و گرامیداشت این ایام، گفت: این روزها بهترین فرصت برای تبیین رشادت‌ها و افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مربوطه به نحو احسن انجام شود.

عباسقلی‌زاده به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان‌شرقی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تولید ویژه برنامه زنده تلویزیونی فتح الفتوح و سخنرانی سردار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی فاتحان خرمشهر در این برنامه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در تبیین و تشریح عملیات بیت المقدس و معرفی شهدا، برگزاری مسابقه پیامکی، عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، ایثارگران و حماسه آفرینان خرمشهر، فضاسازی و تبلیغات محیطی و  برگزاری شب های خاطره به صورت مجازی از جمله این برنامه ها است.

وی به نقش لشکر 31 عاشورا در فتح خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از مردم قهرمان آذربایجان به خاطر اینکه از آغازین روزهای جنگ همواره در میدان های حق علیه باطل حضور یافتند و نقش رزمندگان آذربایجان در آن دوران طلایی خاصه فتح خرمشهر زبان‌زد عام و خاص است، باید قدردانی کنم.

عباسقلی زاده اضافه کرد: برنامه های مختلف و متنوع بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از 3 خردادماه جاری شروع و تا 29 اسفند ماه با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان پیش بینی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی به پیشرفت های علمی ، دفاعی و فناوری جمهوری اسلامی ایران پس از سال های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: طی ماه های اخیر نیز در رابطه با مقابله با ویروس کرونا ثابت کردیم که با داشتن روحیه ایثار و مقاومت، جهاد و همدلی می‌توان با آن مقابله کرد، در حالی که اروپا و غرب که سردمدار پیشرفت و تکنولوژی هستند در برابر این ویروس منفعل شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: از اصحاب رسانه و فعالین خبری و عرصه فرهنگی تشکر کرده و اعلام می کنم هرگونه نظر و پیشنهادات خود را در راستای ترویج روحیه ایثار، جهاد و مقاومت به این مجموعه ارائه دهند تا بتوانند در این راه کمک ‌حال ما باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.