رضا آسیابی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آموزش و پرورش شهرستان مراغه اظهار داشت: همچنین از ۲ هزار و ۷۰۰ کادر فرهنگی شهرستان، ۹۶ درصد عضو شبکه شاد بوده و در این سامانه در حال تدریس هستند.
وی به اهمیت شبکه شاد اشاره کرد وگفت: شبکه شاد، سامانه مورد نیاز و ضروری برای آموزش و پرورش بود و می توان حتی بعد از بازگشایی مدارس از این سامانه استفاده کرد.
آسیابی گفت: همراهی خانواده ها با دانش آموزان از جمله نقاط مثبت این برنامه است.
وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا نه تنها آموزش و تحصیل تعطیلی نداشته بلکه یکصد دانش آموزان ترک تحصیل کرده نیز به آموزش بازگردانده شدند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه به فعالیت همیار معلمان شهرستان در این روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: یکصد و ۷۳ روستا در شهرستان وجود دارد که از این تعداد در ۶۲ روستا همکاران آموزش و پرورش به عنوان همیار معلمان حضور پیدا کرده و در این روزها یاری گر مشکلات تحصیلی دانش آموزان هستند.
آسیابی گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا،  ۸۰ درصد مطالب و محتوای کتاب های درسی تدریس شده بود و نزدیک ۱۵ درصد محتوا در فضاهای مجازی تدریس شده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط موجود کتاب ها از سوی خود دانش آموزان به صورت اینترنتی و یا از طریق مدیران مدارس خریداری می شود.
وی به افزایش تعداد مدارس در شهرستان در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: ۵ مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است و با هماهنگی های انجام شده چندین مدرسه خیرساز کلنگ زنی خواهد شد.
وی موضوع عدالت آموزشی رسالت اصلی این اداره عنوان کرد و گفت: بهره مندی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته از معلمان فرهیخته و نمونه شهرستان از جمله برنامه های این اداره در راستای عدالت آموزشی در شهرستان است.
به گزارش ایرنا، حدود ۵۳ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۷۰۰ کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.