حمید شکری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه اظهار داشت: طرح کمک مومنانه در آموزش پرورش شهرستان یکی دیگر از برنامه های قابل تقدیری است که تمامی کادر آموزش پرورش و دانش آموزان و خانواده های آن ها در آن مشارکت دارند.
وی به آموزش غیرحضوری و مجازی آموزش و پرورش از روزهای نخست شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و شبکه های امن و پیام رسان های داخلی با وجود برخی از ضعف ها این روزها برای برقراری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ ها از مهمترین ابزار به شمار می آیند و در مراغه هم از این طریق، آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در حال اجرا است.
وی گفت: به لحاظ حضوری مدارس تعطیل بوده اما آموزش همچنان ادامه دارد و از نخستین روزهای شیوع کرونا برای آگاهی بخشی دانش آموزان و تداوم تعلیم و تربیت در شهرستان فرهنگیان و نیروهای آموزش فعالیت می کنند.
وی افزود: ضعف، نارسایی و کمبود امکانات از اصلی ترین مشکلات دانش آموزان در این روزها است که باید تدابیری و برنامه ریزی هایی از سوی مسوولان کشوری در این خصوص اتخاذ شود.
وی به پاسداشت و گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: گرامیداشت هفته و روز معلم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا غیر حضوری و با برنامه های خاصی همراه خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای آموزش ۲۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در برنامه شاد
معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش مراغه نیز در این جلسه افزود: یکی از امن ترین مکان ها در فضای مجازی سامانه شاد است و آموزش ۲۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی شهرستان در این سامانه برنامه ریزی شده است.
رضا آسیابی گفت: بیش از یازده هزار دانش آموز بدون مشکل وارد شبکه شاد شدند و متاسفانه ۵ الی ۶ هزار دانش آموز پیش دبستانی به این سامانه ورود نکردند.
وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه مشکلی از لحاظ آموزش نداریم گفت: ۷۵ الی ۸۰ درصد دانش آموزان شهرستان در روزهای کرونایی در فضای مجازی آموزش دیدند و بقیه دانش آموزان با مشکل اینترنت و امکانات اولیه روبرو هستند.
آسیابی گفت: همکاران اداره و معلمان در این روزها به صورت شبانه روزی با دانش آموزان در ارتباط هستند.
وی به اقدامات این اداره در روزهای کرونا اشاره کرد و گفت: نیروهای آموزش و پرورش در بسیاری از طرح ها ازجمله طرح مومنانه به صورت جهادی حضور پیدا کردند.
آسیابی گفت: توزیع روزانه یکهزار بسته نان با همکاری قرارگاه جهادی شهید دهقان از جمله این برنامه هاست.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای ماه مبارک رمضان روزانه یکهزار غذای گرم در بین خانواده ها نیازمند و دانش آموزان نیازمند توزی خواهد شد.

رشد ۵۳ درصدی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
معاونت پژوهشی و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه از رشد ۵۳ درصدی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی این اداره خبر داد وگفت: ۸۵ هزار نفر ساعت توانمندسازی نیروی انسانی در قالب کلاس های آموزشی و Ltms (سامانه آموزشی) در نظر گرفته شده بود که در شهرستان مراغه نهضت آموزش نیروی انسانی به ۱۳۵ هزار نفر ساعت افزایش یافت.
علی کریمی اصل با اشاره به اینکه هیچگونه گردهمایی برای مراسم روز معلم به دلیل شیوع کرونا نخواهیم داشت، افزود: همچنین امسال با طرح های خلاق در مناطق مختلف شهرستان هفته معلم گرامی داشته می شود.
وی گفت: انتشار پیام های تصویری از سوی مسوولان شهرستان در فضای مجازی، تجلیل از پیشکسوتان معلم از سوی مسوولان شهرستان با تماس های تلفنی، معرفی چهره های افتخار آفرین و پیشکسوتان آموزش و پرورش به اصحاب رسانه برای مصاحبه از جمله این طرح هاست.
شهرستان مراغه با بیش از ۵۳ هزار دانش آموز و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.