منوچهر رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرحله داشت مزرعه گندم طرح الگویی تغذیه گیاهی در روستای دولت آباد در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: با بکارگیری مشاورین متخصص و نیروهای کارآمد و مجرب در کنار کشاورزان با تجربه و نیز تغذیه مناسب گیاهان، بدون اتکا به افزایش سطوح زیر کشت، می توان محصولی سالم و با کیفیت مطلوب را تولید کرد و موجب افزایش درآمد کشاورزان و بهبود کیفیت تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به افزایش روز افزون تقاضای مصرف مواد غذایی در کشور و لزوم ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات و محصولات کشاورزی و دامی گفت: جامعه کشاورزی در این شرایط باید در تولید محصولات دامی و کشاورزی بویژه محصولات راهبردی با بکارگیری علم و دانش نوین نظیر کاشت ارقام جدید و استفاده از تکنولوژی، ضمن بهره برداری صحیح از منابع، در جهت بهبود تولید و کشاورزی پایدار گام بردارد.
وی افزود: یکی از بهترین روشها، مدیریت تغذیه گیاهان کشت شده می باشد، چرا که از این طریق با صرف هزینه های متعادل و با دیدی آگاهانه، می توان تولیدی در خور توجه و محصولی سالم و با کیفیت مطلوب تولید کرد.
رحمانی اظهار کرد: طرح الگویی تغذیه گیاهی در روستای دولت آباد با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و مشارکت ۷ شرکت تولید کننده کود داخلی، برای اولین بار در سطح استان در شهرستان مرند و مزرعه حاج عباس عابدینی به عنوان الگو اجرا شده است.
وی در خصوص اهداف اجرای طرح پایلوت تغذیه گیاهی گندم گفت: در این طرح، تأثیر کودهای تولید داخل در میزان عملکرد کشت، پس از مقایسه با مزرعه شاهد در مرحله برداشت، مورد ارزیابی قرار گرفته و بهترین نوع کود از نظر کمیت و کیفیت و سایر آیتم های زیست محیطی، برای دستیابی به بهترین محصول، به کشاورزان منطقه توصیه می شود.

سطح زیر کشت گندم در سال زراعی ۹۸-۹۹ در شهرستان مرند ۹ هزار هکتار بوده که ۶ هزار هکتار آن به صورت دیمی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.