علی صفائی فرد روز سه شنبه اعلام کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی سال ۹۸ در استان، ۷۰۵ نفر مرد و ۱۷۷ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی طی سال گذشته به ترتیب با ۵۹۳ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۹۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۲۷ نفر در جاده‌های خارج از استان یا سایر راه‌ها گزارش شده است؛ همچنین طی این مدت ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۳۹ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

وی با اعلام این‌که در اسفند ماه سال ۹۸ تعداد ۶۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰ نفر بود حدود ۱۶۷ درصد افزایش یافته است.

صفائی‌فرد همچنین گفت: طی سال ۱۳۹۸ تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی۱۷ هزارو ۱۲۶ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزارو ۸۰۰ نفر زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۷ حدود شش درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در اسفند سال گذشته ۸۱۶ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر و مصدومین این حوادث نیز بیش از ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.