مریم خوشبخت روز یکشنبه در گفت‌وگو خبرنگاران اظهار کرد: تا زمانی که شبکه‌ شاد راه‌اندازی نشده بود، دانش آموزان استثنایی نیز آموزش‌ها را از طریق شبکه های مجازی دریافت کرده و برخی همکاران نیز تکالیف را از طریق اولیا به دانش آموزان ارائه می‌کردند، البته هنوز آموزش دروس عملی به دانش آموزان ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان نابینا آموزش‌های درسی را از طریق ویس(صدای ضیط شده) و دانش آموزان ناشنوا نیز آموزش‌ها را به صورت تصویری از معلمان خود دریافت می‌کنند.

خوشبخت افزود: با راه اندازی شبکه‌ شاد، ارائه‌ آموزش‌ها از طریق شبکه‌ شاد به دانش آموزان استثنایی از روز دوشنبه ادامه می یابد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثایی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس استثنایی، گفت: برخی از دانش آموزان ساکن در روستاها و کسانی که از لحاظ مالی  به فضای مجازی دسترسی ندارند، خدمات کم‌تری نسبت به سایر دانش آموزانی که در فضای مجازی آموزش می‌بینند، دریافت می‌کنند که برای رفع این مشکل، معلمان زیادی به عنوان معلم جهاد گر برای تدریس به دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی حضور یافته‌اند.

وی با بیان این‌که راه اندازی آموزش مجازی تجربه‌ای نو در کشور است، گفت: به طور قطع هر اقدامی که برای اولین بار انجام می‌شود، ایراداتی نیز خواهد داشت و مدت زمانی برای رفع تمامی ایرادات آن لازم است، در این راستا ایرادات آموزش مجازی نیز به وزارت خانه گزارش شده و رفع می‌شود.

خوشبخت، آموزش مجازی را فرصتی مطلوب در زمینه‌ آموزش دانست و گفت: پیش از این با تعطیلی مدارس در مقطع زمانی سال تحصیلی به دلیل بارش سنگین برف، دانش آموزان نمی‌توانستند در مدرسه حضور داشته باشند، با راه اندازی سامانه‌ شاد، فضایی مناسب برای بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش‌های مجازی و جبران مطالب عقب افتاده‌ درسی در ایام تعطیلی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌ها، آموزش مجازی می‌تواند روشی مطلوب برای ارائه‌ آموزش‌های لازم در سال های آتی برای دانش آموزان استثنایی شود.

خوشبخت با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به پنج هزار دانش آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد،۹۵۰ دانش آموز نیز به صورت دانش آموزان تلفیقی که از لحاظ ذهنی مشکلی ندارند، در مدارس عادی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.