به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رشید قربانی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم در سطح استان برای بهره برداری کامل و ورود مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) تاکید کرد.

وی شبکه شاد را اقدامی وسیع و محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانست و با بیان اینکه در اجرای این فرآیند و برای دسترسی دانش آموزان به محیط شبکه باید مشکلات و موانع بر طرف و اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد با انجام امور تبلیغی و آگاهی بخشی، دانش آموزان و اولیای گرامی با محیط کار و فضای شبکه آشنا شوند.

قربانی بهره برداری از این شبکه را مستلزم همکاری و همراهی کلیه دست اندرکاران در رده های مختلف از جمله مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان، اولیای گرامی و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس عنوان کرد و گفت: با ورود عوامل مدرسه و دانش آموزان و تشکیل کلاس های درس، فعالیت شبکه از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی با تشکر از زحمات، اهتمام و ابتکارات معلمان توانمند استان در تداوم جریان آموزش با بهره گیری از فضای مجازی و تعامل با دانش آموزان، گفت: با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، مبنای فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و دانش آموزان این شبکه می باشد و تلاش و زحمات معلمان در بستر امن شاد، منظم و برابر برنامه مدارس قابل رصد بوده و میزان فعالیت را برای سال تحصیلی تعیین و مشخص می کند و بر اساس آن می توان تصمیم گیری در خصوص میزان و مدت استمرار کلاس های فیزیکی در هر مدرسه را در آینده پیش بینی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر تشکیل تیم های نظارتی به منظور همکاری برای پیگیری فعالیت های مدارس در راه اندازی و اجرای شبکه شاد تاکید کرد و گفت: با تعیین ناظر برای هر مدرسه و کمک فنی به عوامل مدارس، تلاش شود تا در اسرع وقت دانش آموزان در شبکه وارد شوند.

وی اجرایی شدن این مهم را نیازمند جدیت، پیگیری و رصد روزانه وضعیت ورود مدارس، مدیران، دانش آموزان و معلمان دانست و گفت: با عنایت به اینکه ورود مدارس دوره ابتدایی از هفته قبل آغاز شده است، الان علاوه بر تکمیل این دوره، باید برای حضور مدارس متوسطه، ورود مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان و تشکیل کلاس، اقدامات لازم صورت گیرد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در این ایام و برای استقرار شبکه شاد حضور مدیر، عوامل اجرایی و آموزشی و معلمان در مدارس به منظور راه اندازی شبکه، ورود معلمان و دانش آموزان ضروری است، با اشاره به حساسیت موضوع، گفت: باید با تقسیم وظایف و انجام اقدامات توجیهی برای اولیای محترم و دانش آموزان، این فرآیند نهایی و عملیاتی شود.

وی از شناسایی و تقدیر از مدیران و معلمان فعال و موثر در شبکه شاد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و گفت: به مناسبت هفته معلم از افراد موثر در آموزش مجازی دانش آموزان و اجرای شبکه شاد تقدیر می شود که در همین راستا از سوی ستاد بزرگداشت مقام معلم استان، ابلاغیه به شهرستانها ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با بیان اینکه از هفته آینده کلاس های درس در بستر شبکه شاد آغاز می شود، از شهرستانها و مناطق خواست مشکلات پیش روی اجرای این برنامه را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نمایند تا بستر کار برای فعالیت فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.