صادق جاهد خطیبی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته که «رونق تولید» نام گذاری شده بود میزان تولید در این مجتمع به صورت چشمگیر افزایش یافت و رکورد تولید از بدو تاسیس این مجتمع شکست، افزود: این میزان تولید شمش و مقاطع فولادی نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۵ درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ این مجتمع با تولید ۱۴۴ هزار تن شمش فولادی القایی رکورد قبلی خود را که ۱۲۶ هزار تن بود، بهبود بخشید، ذوب ۱۵۰ قوس پس از یک سال توقف به مدار تولید بازگشت و با تولید ۱۲۵ هزار تن شمش فولادی قوسی رکورد ۱۲۱ هزار تنی خود را جابجا کرده و در مجموع با ۱۱۲ درصد رشد تولید نسبت به سال ۹۷ افزایش چشمگیری داشت.

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن ماهان و سرپرست و عضو هیأت مدیره این مجتمع گفت: با توجه به بهره مندی از تعدد خطوط نورد و تولید انواع مقاطع فولادی، در قالب سبد فروشی و تحویل سریع با تناژ سالیانه ۲۲۵ هزار تن در سال ۹۸ و افزایش ۶.۵ درصدی تولید نسبت به سال ۹۷ در این زمینه نیز شاهد رشد و رونق تولید بودیم.

جاهد خطیبی، ادامه داد: به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برنامه ریزی لازم در واحدهای مختلف انجام شده و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول با لحاظ تمام شاخص های لازم مورد توجه ویژه است بطوری که در سال گذشته ۴۰۴ تن به ازای هر نفر تولید شده است.

وی یادآوری کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب به لحاظ اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و میزان تاثیرگذاری در این زمینه ها از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار است و در راستای سیاست های کلان کشور جهت ایفای نقش سازنده در تولید، آبادانی و ایجاد اشتغال تلاش می کند.

جاهد خطیبی، با بیان اینکه امسال در راستای تحقق شعار «جهش تولید» بسترهای لازم در قالب زنجیره تولید در هلدینگ ماهان و شرکت های تابعه ایجاد شده است، ادامه داد: در جهت تحقق عملی این شعار علاوه بر افزایش چند برابری تولید نسبت به سال گذشته با نگاه صادرات محور در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی نقش خود را برای ارز آوری به کشور ایفا کند.

مجتمع فولاد صنعت بناب از شرکت های تابعه هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان بوده و با نام تجاری شاهین بناب محصولات فولادی خود را روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.