عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز جمعه در مراسم «رژه خدمت» در مراغه اظهار داشت: ارتش علاوه بر جنگ در تمامی حوزه ها و  حضور دارد و خود را خادم ملت می‌داند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: این روزها که ویروسی به نام کرونا مردم را گرفتار کرده ارتش به میدان آمده و با تمام توان شبانه روزی برای شکست و کنترل این بیماری پای کار است.
وی افزود: نیروهای ارتشی به عنوان سربازان و یاران امام زمان (عج) هستند و باید با اخلاق مداری در این دوران به معنای واقعی انتظار، آماده باش باشند.
امام جمعه مراغه گفت: امروز ارتشیان همانند روزها و دوران جبهه و جنگ که سینه سپر کردند در سنگر و جبهه های سلامت در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه کرونا زنگ بیدار باش و آگاهی بخشی است، افزود: باید از خواب غفلت بیدار و حواس خود را جمع کنیم چراکه امروز در امتحان الهی هستیم و کرونا هشداری است که به خود و خدای خودمان باز گردیم.
آیت الله پور محمدی ادامه داد: باید اعتقادات، روح و ایمان خود را تقویت کنیم و بدانیم که هر چه داریم از خداوند متعال است و در این روزها به وظایف خود عمل کنیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در کنار اقتدار نظامی و تجهیزات پیشرفته داخلی و آموزش های مناسب نظامی، وجهه ایمانی، اعتقادی و مردمی بودن را هم دارد که یک مزیت ارزنده نسبت به سایر ارتش های دنیاست.
حمید شکری با تبریک روز ۲۹ فروردین به تمامی ارتشیان دلاور ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در تمامی بحران ها ارتش در کنار و خادم ملت بوده که در بحران کرونا نیز با تمام توان و خالصانه به یاری مسوولان و مردم شتافته است.
وی افزود: در شهرستان مراغه گروه یازده توپخانه، تیپ ۲۲۱ شهید خسروتاش، آماد پشتیبانی منطقه شمالغرب نزاجا مستقر در مراغه و به خصوص فرماندهی پادگان امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی در مقابله با بیماری کرونا ویروس در حال تلاش هستند.
وی ادامه داد: نیروهای ارتش در مراغه علاوه بر حضور در کنترل های ورودی و خروجی شهرستان، در زمینه توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز و مواد غذایی بین اقشار کم درآمد جامعه، غربالگری و پایش و ویزیت رایگان در محلات و سطح شهر فعالیت می کنند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در حاشیه «رژه خدمت» در گفت و گو با ایرنا گفت: فعالیت هایی از جمله خودروهای تاکتیکی ضدعفونی کننده در سطح شهر ، تیم های " ش.م.ر " در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهرستان مراغه و شهرستان های همجوار، ویزیت رایگان در سه منطقه شهرستان با شعار مدافعان وطن پاسداران سلامت - ارتش فدای ملت از جمله اقدامات ارتشیان است که به مناسبت روز ارتش انجام می شود.
امیر سرتیپ دوم صادق نوری افزود: کارگاه تولید ماسک در مسجد کوی سازمانی از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این پادگان ۳۱۳ بسته موادغذایی و اقلام بهداشتی به ارزش بیش از ۳۰ میلیون تومان در بین اقشار کم درآمد شهرستان توزیع خواهد کرد.
امیر نوری ادامه داد: همچنین علاوه بر تب سنجی و ویزیت رایگان، ۶۰۰ بسته مواد بهداشتی و ضدعفونی در بین خانواده های نظامیان توزیع خواهد شد.
وی به اقدامات انجام شده از سوی ارتش مراغه از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، علاوه بر ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در سطح شهرستان، از پنجم فرودین سال جاری، ایست های غربالگری، کنترل تردد و رفع آلودگی در ورودی و خروجی این استان توسط کارکنان ارتش ایجاد و در حد فاصل شهرستان های میاندوآب و ملکان توسط قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش راه اندازی شده بود.
وی گفت: قرارگاه جهادی فرعی مبارزه با کرونا نزاجا، در این مبادی با ایجاد ایست های کنترلی، نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در این منطقه ایفا می کند.
نوری افزود: همچنین در روز ۱۳ فروردین و  در قالب ایست های کنترلی توسط ارتش، پرسنل نیروی زمینی حضور فعال داشته و در خدمت رسانی به مردم بوده است.
وی اضافه کرد: با تلاش های انجام شده از همان روزهای نخست در پنج منطقه از مراغه نیز اکیپ های پایش و غربالگری ارتش استقرار یافته است و روزانه در هر یک از این مناطق بیش از ۳۶۰ نفر مورد غربالگری قرار می گیرند.
فرمانده آماد و پشتیبانی ارتش در شمال غرب مستقر در مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: توزیع سه هزار بسته معیشتی در شمالغرب کشور، خط تولید مواد ضدعفونی کننده و شوینده های بهداشتی ارتش، توزیع سه هزار لیتر ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم شهرستان از اقداماتی است که در روزهای کرونایی انجام شده است.
امیر سرتیپ دوم جعفر رضاپور گفت: همچنین نقاهتگاهی با ۳۰ تخت با تجهیزات لازم در مراغه برای روزهای ضروری راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، ۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش می باشد.

هم زمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره ی اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستم شاهی به ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.
به همین مناسبت از سوی امام امت روز بیست و نه فروردین به نام ارتش نام گذاری شد.

رژه خدمت به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

رژه خدمت به مناسبت روز ارتش در مراغه رژه خدمت به مناسبت روز ارتش در مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.