حبیب امین زاده روز پنج شنبه در بازدید از واحدهای صنعتی کاوه سودا و آسافلوت مراغه اظهار داشت: همچنین در سال گذشته مشکلات یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در زمینه های تسهیلات بانکی، بدهی های قبلی و تقسیط رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.
وی به پتانسیل های شهرستان مراغه و استان در زمینه تولید شیشه اشاره کرد و افزود: ۲ واحد تولیدی بزرگ شیشه در آذربایجان شرقی فعال است که در سال گذشته ۶۰ درصد از تولیدات شیشه های آینه و رفلکس خود به میزان ۳۰۰ هزار تن و به ارزش ۶۲۰ میلیون دلار را به خارج از کشور صادر کرده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در سال جهش تولید به افزایش ظرفیت تولید واحدهای استان اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به رقم ۴ میلیارد دلار، از مهمترین برنامه های سالجاری است که امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت های عملی از واحدها این امر تحقق یابد.
امین زاده به بیماری کرونا ویروس و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: تولید کارخانجات استان بدون تعطیلی و با رعایت تمامی مسایل و موارد بهداشتی و پروتکل فاصله گذاری اجتماعی ادامه داشته است.
وی گفت: همچنین اصناف استان با رعایت تمامی موارد و با در نظر گرفتن موارد اشاره شده در سامانه سلامت فعالیت می کنند و نظارت دقیقی از سوی سازمان بر نحوه فعالیت آن ها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: با فعالیت مستمر کارخانجات مورد نیاز در زمینه بیماری کرونا، استان آذربایجان شرقی از اسفند ماه سال گذشته موضوع جهش تولید را در اولویت قرار داده است.
وی گفت: مشکلی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان امسال نداریم و براساس جمعیت کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، قند و گوشت در شهرستان ها توزیع خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.