محمد سرقینی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا آموزش همگانی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر، توزیع بروشورهای آموزشی بهداشتی و درمانی، صدور هشدارها و پیام های صوتی در سطح شهر از طریق خودروهای مجهز به بلندگو ، حمایت از پویش های مردمی از جمله استقرار گروه های هنرمندان در محل فرهنگ سرا برای  تهیه و توزیع ماسک رایگان به افراد کم درآمد را از جمله اقدامت شهرداری اهر برای مقابله با کرونا عنوان کرد.

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک در بین افراد بی بضاعت خبر داد و افزود: مقدار قابل توجهی مواد ضدعفونی کننده هم برای ضد عفونی خودجوش محلات و تعدادی از دهیاریهای روستاها تهیه و تحویل داده شده است.

سرقینی افزود: تاکنون با صرف هزینه ای افزون بریک میلیارد ریال مواد گندزدا و محلول (آب اکسیژنه،ژاول و کلر) تهیه و در۳۰ مرحله عملیاتی توسط گروه های تخصصی حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست سطح شهر مکانها و معابر، ترمینال، پارکها و تعدادی از ادارات، میدان تره بار، وسایل نقلیه عمومی ضدعفونی شده اند.

وی اعلام کرد: به اندازه کافی محلول ضدعفونی توسط خریداری شده است و روند گندزدایی تا ریشه کنی کرونا ادامه خواهد داشت.

هزینه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی برای توسعه فضای سبز در اهر

شهردار اهر اعلام کرد: با صرف هزینه یک میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال تعداد ۵ هزار اصله نهال جهت در سطح شهر و پارکهای شهر کاشته می شود.

وی افزود: باتوجه به تجربه تلخ نگهداری فضای سبز و خشک شدن دهها اصله درخت طی سال گذشته، امسال برنامه ریزی کرده ایم با مدیریت صحیح نیروی انسانی نگذاریم درختی خشک شود و فضاهای سبز از بین برود.

سرقینی گفت: بازسازی پارک مخروبه مدافعان حرم جاده آذغان و احداث پارک محله ای فاز یک شهرک و توسعه پارک ولایت و فضاهای سبز دیگر پارکها و فضاهای سبز چایکنار از برنامه های این شهرداری در سالجاری هستند.

وی درختان را رگهای حیاتی محیط زیست عنوان کرد و از شهروندان  درخواست کرد که ضمن حفظ و مراقبت درختان و فضای سبز، هرگونه تعرض و نامهربانی با رگهای حیاتی شهرمان را با سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

شهردار اهر افزود : هیچ کس حق تعرض به درختان را در سطح شهر ندارد و شهرداری در صورت مشاهده در محاکم قضایی و دادستانی محترم اعلام جرم خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.