به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی بعد از ظهر شنبه در مراسم همزمان افتتاح و بهره برداری دو پروژه پارک مادر کیانمهر و بوستان یادگار امام پارک بین فازی مهرشهر کرج، اظهار کرد: کرج چهارمین کلانشهر بزرگ کشور است که متأسفانه با چالش‌های متعدد محیط زیستی از جمله آلودگی هوا مواجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه از عوامل مهم در آلودگی هوا مسئله ترافیک، ترددهای بیشمار برون و درون شهری و همچنین فعالیت صنایع به دلیل استقرار شهرک‌های صنعتی است، عنوان کرد: نزدیک به دودهه است که دولت برنامه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را دنبال می‌کند اما متأسفانه توفیق زیادی در این خصوص حاصل نشده و هر روز شدت آلودگی کلانشهرها بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و امینی شورای شهر کرج گفت: از طرفی در دو تا سه دهه گذشته بخش زیادی از فضای سبز کلانشهرها و پیرامون آنها از بین رفته است، در این راستا از برنامه‌های راهبردی ایجاد کمربند سبز در حاشیه شهرها و توسعه فضای سبز شهری است، بدین منظور از شروع کار دوره پنجم شورای شهر کرج اعتبارات این حوزه را دو برابر کرده و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار جنگل کاری پیرامون این کلانشهر داشته ایم، از طرفی نزدیک به ۵ تا ۶ مورد پارک محله‌ای و منطقه‌ای نیز افتتاح شده است.

وی بیان کرد: بنا داریم در سال آتی با اعتبارات تخصیصی جنگل‌های اطراف کرج را توسعه داده و در کنار آن پارک‌های محله‌ای در مناطق محروم شهری نیز احداث کنیم.

به گفته محمدی یک رویکرد دیگر مدیریت شهری کرج این است که کارکردهای گردشگری و تفریحی در فضاهای سبز ایجاد شده در کرج نیز دنبال شود تا در کنار بهبود فضای سبز، محیطی مناسب برای تفریح و ورزش و ارائه خدمات و کارهای فرهنگی به مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: امید است که تا دو سال آینده با اهتمام شهرداری و شورای شهر کرج پروژه‌های جنگل کاری شده اطراف کرج و همچنین بوستان‌های این کلانشهر به فضاهای خدماتی، رفاهی و ورزشی مجهز شوند تا همشهریان بهره برداری بیشتری از فضای پارک‌ها داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.