محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در نشست ستاد کرونای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ظرفیت های درمانی کشور آماده شده و توسعه یافته است و دانشگاه های علوم پزشکی، سپاه و ارتش ظرفیت خود را به میدان آوردند تا از بحران عبور کنیم.
 وی با اشاره به این که سازمان بهداشت جهانی از ایران به خاطر ‌اقداماتش برای مقابله با کرونا تقدیر کرده است، ‌گفت: در این مقطع پیشرفت و اقدامات خوبی انجام شده طوری که متوسط بهبود یافتگان نسبت به مبتلایان ‌در ایران در مقایسه با سطح جهانی و کشورهای آمریکایی و اروپایی بالاتر است.
وی افزود: نسبت بهبود یافتگان کرونا نیز در آذربایجان شرقی بهتر بوده و ٢ برابر کشوری است.
 وی تاکید کرد: البته نافی نواقص نیستیم اما اقدامات قابل توجه انجام شده و در ادامه به دنبال انجام فاصله گذاری هوشمند اجتماعی هستیم که از ۲۳ فروردین آغاز می شود.
 پورمحمدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سلامت مردم اولویت اول کشور است، ‌گفت: ‌فاصله گذاری اجتماعی را با اجرای پروتکل های بهداشتی تداوم می دهیم و در کنار آن امنیت و تامین اقتصادی جامعه نیز مورد توجه ویژه است.
 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی از شنبه ۲۳ فروردین، گفت: ادارات و سایر مجموعه های دولتی با ظرفیت دو سوم کارکنان از ساعت ٧.٣٠ تا ١٣.٣٠ فعالیت می کنند.
 پورمحمدی یادآوری کرد: یک سوم افراد باقی مانده ادارات افراد بالای ۵۵ سال، کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و شیرده می باشند.
 استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین تاکید کرد: کنترل ورود و خروج خودروها در مبادی استان و شهرستان ها همچنان استمرار خواهد داشت.
‌ پورمحمدی با اشاره به اینکه در ایام نوروز تا ۱۶ فروردین ماه ۱۶۰ هزار نفر از آذربایجان شرقی خارج شدند و ۱۲۰ هزار نفر به استان وارد شدند، گفت: برای مقابله با کرونا نسبت به آنها باید حساس باشیم.
 وی با اشاره به اینکه بسته های معیشتی دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در نظر گرفته شده و در دست اقدام است، گفت: ‌ اما به هر صورت باید نیازمندان را دریابیم.
 پورمحمدی با بیان اینکه تبریز همواره پیشتاز کارهای خیر به دست خیران است افزود: خیران نیز به کارهای نیک خود باید ادامه دهند.
 وی همچنین با تسلیت شهادت خادمان سلامت استان گفت: ‌پیکر این شهدا در مکان مختص این شهدا به نام شهدای خدمت در وادی رحمت تبریز تدفین می شود.
 استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از مردم به خاطر کمبود گروه‌های خونی در خواست کرد تا مثل همیشه با ایثارگری و اهدای خون در گروه‌های مختلف خونی این کمبود را در استان برطرف کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.