رود ۲۰ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار

از ورود بیش از ۲۰ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار خبر داد.

اروجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است، افزود: در این روز ۲۰ هزار و ۲۵۴ خودرو وارد استان شده و ۱۷ هزار و ۴۷۹ خودرو خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در اولین روز فروردین سال گذشته ۷۲۲ هزار و ۷۳۵ تردد به ثبت شده رسیده بود، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین امسال ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۳۶۹ مورد تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شده است.

علیزاده، ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال ۹۷ تا اول فروردین سال ۹۸ حدود ۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۱۰ تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده بود که این موضوع نشان از کاهش ۴۴ درصدی آمار تردد در این مدت است.

وی یادآوری کرد: خودروهای ورودی به استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین امسال ۲۰۱ هزار و ۳۱ مورد و خودروهای خروجی ۱۷۹ هزار و ۱۴۸ مورد بود و مسیر میاندوآب - ملکان با ۵ هزار و ۶۷۹ مورد تردد بیشترین ورودی‌های استان را در اول فروردین امسال به خود اختصاص داده است.

علیزاده، افزود: آزادراه زنجان - تبریز با ۴ هزار و ۶۴۲  مورد، ارومیه - تبریز با ۲ هزار و ۱۷ مورد، جاده قدیم زنجان - میانه با یک‌ هزار و ۳۴۴ مورد و مشکین‌شهر- اهر با یک‌ هزار و ۱۸۳ مورد در رده های بعدی بیشترین ورودی خودرو به استان قرار دارند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.