سرهنگ رضا کریمی نژاد، روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود کولاک در برخی جاده های استان افزود: هم اکنون در گردنه صایین و سامبران نیز کولاک وجود دارد و این پدیده موجب لغزندگی این مسیرها و ایجاد مشکل برای تردد خودروها شده بنابراین رانندگان برای تردد در جاده های کولاک گیر استان خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه به غیر از مسیر اهر به کلیبر و هوراند، تمامی راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: با تلاش نیروهای راهداری طی شب گذشته ۲ باند از آزادراه تبریز - زنجان باز شده و تردد خودروها به کندی انجام می شود.

سرهنگ کریمی نژاد، از رانندگان خواست در روزهای برفی و کولاکی تا حدامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت وسیله خود را به زنجیر چرخ و وسایل زمستانی مجهز کنند.

وی همچنین از رانندگان خواست برای تردد در جاده های استان قوانین و مقرررات رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی را رعایت کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.