غلامرضا رسول زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور قرار دارند، افزود: از ۲ هزار و ۷۵۴ روستای استان حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب بوده و با هر بارش برفی رفت و آمد در آن ها به سختی امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی، فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد خودروها در آن ها با احتیاط در حال انجام است، اظهار داشت: به علت بارش سنگین برف طی شب گذشته عوامل راهداری فقط موفق به باز کردن یک خط از هر دو طرف آزادراه برای تردد خودروها شده و با تلاش شبانه روزی خود مانع از بسته شدن این مسیر و سایر راه های اصلی و فرعی استان شده بودند. 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش شبانه روزی عوامل راهداری برای بازگشایی راه های استان، گفت: عوامل راهداری از شب گذشته بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های استان را در چند مرحله برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی کردند.

رسول زاده، ادامه داد: در زمان کنونی بارش برف، کولاک و مه در راه های اصلی، فرعی و روستایی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه های استان ادامه داشته و موجب لغزندگی آن ها شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی تا ۲۵ سانتی متر می رسد، یادآوری کرد: هم اکنون عوامل راهداری این اداره کل در قالب ۹۰ گروه با استقرار در ۵۱ راهدارخانه و با استفاده از حدود ۴۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی راه های استان هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

رسول زاده، از رانندگان خواست برای تردد در راه های استان سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی را رعایت کرده و احتیاط کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.