محمدرضا پورمحمدی، روز جمعه با صدور پیامی به مردم استان به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی و تبریک فرارسیدن سال نو و عید فرخنده و باستانی نوروز را به همه مردم استان، افزود:  رونق تولید و حل مشکلات بیکاری و گرانی از اولویت‌های استان در سال جدید است و امید است با عزم راسخ مسوولان و استمرار همراهی مردم، پدیده کرونا و مشکلات اقتصادی کشور نیز به خوبی مدیریت شود.

وی در ادامه این پیام با ادای احترام به روح پاک شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، اظهار داشت: از تمامی پزشکاران، پرستاران و دست‌اندرکاران مراکز بهداشتی و درمانی که در این روز عزیز، در حال رسیدگی به بیماران هستند قدردانی می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌ که سال ۱۳۹۸، سالی توام با موفقیت‌ها، ناکامی‌ها و حوادث تلخ و شیرین بود، گفت: در این سال توانستیم تعداد زیادی از مقامات عالی‌رتبه کشوری از جمله سران قوا و بسیاری از وزرا را برای آشنایی با مسائل و مشکلات استان، دعوت کنیم و خوشبختانه در سایه این تلاش‌ها، اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف انجام شد.

پورمحمدی، ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف استان به سرانجام رسید که برخی از آن ها از سالیان گذشته شروع شده و به دلایلی متوقف شده بود؛ همچنین پروژه‌های جدیدی نیز در سال ۹۸ آغاز شد که برای عملیاتی شدن آنها پیگیری‌های جدی انجام می شود.

وی در پیام خود با اشاره به این‌که در سال ۹۸ شاهد مشکلات و حوادث تلخی بودیم، یادآوری کرد: سال گذشته با وقوع سیل در مناطقی از کشور شروع شد و حوادثی مانند آتش‌سوزی بازار تبریز، آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران و زلزله میانه و سراب را در استان شاهد بودیم؛ اعتراضات خیابانی، شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای مسافری و در نهایت شیوع ویروس کرونا نیز از حوادث تلخ سال ۹۸ بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به حول و قوه الهی و با همراهی و مشارکت شما مردم استان، توانستیم این حوادث را به خوبی مدیریت کنیم و از رهگذر مشکلات، فرصت‌های جدیدی برای توسعه و پیشرفت استان به وجود بیاوریم.

پورمحمدی، افزود: در جریان بارندگی‌های شدید اوایل سال ۹۸ که احتمال وقوع سیل در استان وجود داشت، تمامی مسیل‌ها و رودخانه‌های استان لایروبی و مسیرگشایی شد که یکی از نتایج آن، سرازیر شدن آب به پیکره دریاچه ارومیه و کمک به احیای این دریاچه بود.

وی اظهار داشت: در جریان آتش‌سوزی بازار تبریز هم توانستیم در مدت ۶ ماه، سرای ایکی‌قاپیلار را که چندین دهه قبل ساخته شده بود بازسازی کنیم و این حادثه هشداری بود برای رسیدگی جدی به امر بازسازی و ایجاد زیرساخت‌های ایمنی در بازار تاریخی تبریز که این موضوع نیز در حال انجام است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه پیام خود گفت: در حادثه زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب نیز مدیریت خوبی انجام شد؛ اسکان اضطراری و موقت خانوارهای آسیب‌دیده در مدت زمان کوتاهی انجام شد و کار بازسازی ۴ هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان‌ها آغاز شد که نشان‌گر تبدیل این تهدید به فرصت است.

پورمحمدی، ادامه داد: حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نیز موجب شد تا اقدامات جدی برای حفاظت از این سرمایه طبیعی و ملی انجام شود و ثبت جهانی این جنگل‌ها نیز در حال پیگیری است و به زودی انجام می‌شود.

وی به اعتراضات خیابانی به افزایش قیمت بنزین در برخی از شهرهای کشور اشاره و یادآوری کرد: در این قضیه نیز مردم استان از همان ابتدا، راه خود را از برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی جدا کردند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهادت سردار سلیمانی اگرچه برای مردم ما یک حادثه تلخ و مصیبت‌بار بود، اما موجی از وحدت، همدلی و مشارکت عمومی را در سطح کشور به وجود آورد.

پورمحمدی با اشاره به این‌که امروز با ۲ صحنه نبرد مواجه هستیم، افزود: بیماری کرونا یکی از این جنگ‌هاست؛ این مشکل جز با همراهی، همدلی و همکاری تک‌تک مردم حل نمی‌شود و یقین دارم همچنان که تمامی مشکلات سال ۹۸ را با همراهی، صبر و متانت مردم، با موفقیت پشت سر گذاشتیم، پدیده بیماری کرونا را نیز به سلامت سپری خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که با هدف غربال‌گری تمامی مردم و قطع چرخه ابتلا به بیماری با همکاری مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود، از مردم استان خواست تا برای حل این مشکل در کمترین زمان ممکن، به صورت فعالانه در این طرح مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی جنگ اقتصادی را دومین صحنه نبرد ملت ایران دانست و گفت: هرچند تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ما به وجود آورده است، اما باعث شده تا در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی برسیم و روی پای خودمان بایستیم.

پورمحمدی، ادامه داد: در سال ۹۸ با وجود تحریم‌ها، چرخ تولید در استان آذربایجان شرقی نه تنها متوقف نشد، بلکه این استان از نظر ایجاد واحدهای تولیدی جدید و توسعه واحدهای موجود، رتبه اول کشور را کسب کرد و صادرات استان ۵۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این‌که در جنگ اقتصادی نیز همراهی مردم و مشارکت فعال تولیدکنندگان بسیار مهم است، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی استان در روزهای اخیر خط تولید خود را تغییر داده‌اند تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را تولید کنند که باید از آنها قدردانی کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در پیام خود با اشاره به همراهی مردم در برگزاری سالم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با همدلی، مودت و عقلانیت حاکم بر استان، مسیر توسعه و پیشرفت استان با عزمی راسخ‌تر در سال ۹۹ ادامه یابد.

پورمحمدی، افزود: امید است نتیجه این تلاش‌ها موجب رضایت الهی و خشنودی و اعتماد مردم عزیز استان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.