سردار عابدین خرم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، هدف از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی را قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم اعلام کرد و گفت: در این طرح مهم افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند افزود: در مرحله اول ۸ هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی، در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی، همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربال‌گری خواهند کرد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: سپاه برای مبارزه با کرونا همواره در کنار مردم و به فکر تامین معاش مردم است و با خیران هم هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: در روزهای گذشته به همت سپاه عاشورا ۴ هزار و ۲۹۰ مورد از معابر و اماکن استان ضدعفونی و ۱۶ هزار بسته اقلام بهداشتی توزیع شده است.

سردار خرم گفت: ۱۸ کارگاه تولید ماسک هم در استان فعال شده است و ۳ هزار نفر هم درقالب گروه های جهادی آماده خدمت هستند.

قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir غربالگری مبتلایان به این ویروس را آغاز کرده است و از شهروندان خواسته شده است با مراجعه به این سامانه و تکمیل اطلاعات گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بر دارند.

تاکنون در آذربایجان شرقی ۳۷۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده و ۲۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.