به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی امروز در جلسه قرار گاه زیستی شهرستان مرند که با حضور صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و امام جمعه مرند برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیان داشت: سم پاشی معابر و اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، تعطیلی جمعه بازار، بازار محلی، میدان دواب، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ ها، کافی نت‌ها از جمله دیگر اقدامات در شهرستان برای مبارزه با کرونا ویروس است.

وی با اشاره به پایش مسافران اظهار داشت: تاکنون ۷۰۰ نفر از مسافران در ورودی‌های شهرستان مرند کنترل شده اند.

فرماندار ویژه مرند ادامه داد: هم اکنون ورودی شهرستان مرند از سمت خوی به صورت ۲۴ ساعته تحت کنترل است.

گرشاسبی در ادامه خواستار تسریع در جواب دهی آزمایش‌های کرونایی نمونه گرفته شده از بیماران شهرستان مرند توسط آزمایشگاه تبریز شد.

رئیس قرار گاه زیست محیطی شهرستان ادامه داد: برخی مواقع در اثر تأخیر در ارائه جواب آزمایش در کفن و دفن برخی اجساد بلا تکلیفی ایجاد و در نهایت موجب بروز برخی مشکلات در شهرستان می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر استفاده از توانمندی‌های خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و بسیجیان تاکید و افزود: همه افرادی که دارای توانمندی هستند جهت کمک به ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مرند همت کنند.

جواب آزمایش تست بیماران مشکوک به کرونا ۲۴ ساعته مشخص می‌شود

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اکثر کرونایی های شهرستان از سایر استان‌ها آمده اند که عامل اصلی انتقال تردد است.

محمدحسین صومی افزود: در راستای تسریع در پاسخ دهی جواب آزمایش تست بیماران در عرض ۲۴ ساعت مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: باید مردم را نسبت به بیماری کرونا آگاه کنیم چرا که این یک مشکل ملی است و حوزه بهداشت و درمان در خط مقدم این مبارزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: وظیفه بهداشت و درمان تهیه ماسک و لوازم بهداشتی نیست بلکه تمام توان و فکر ما باید در زمینه درمان و رسیدگی به بیماران باشد و ادارات و نهادهای ذیربط در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان کرد: در استان آذربایجان شرقی واحد تولیدی ماسک و لوازم بهداشتی نداریم و با مشکل پیش آمده و احتکار توسط برخی افراد سودجو و درخواست‌های زیاد متحمل مشکلات زیادی شدیم.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: در هفته آتی کشفیات صورت گرفته را به داروخانه‌های سطح استان تقسیم خواهیم کرد تا بخشی از مشکل مردم بر عدم لوازم بهداشتی برطرف شود.

وی گفت: بیمارستان‌های سطح استان در اولویت بهره مندی از ماسک و لوازم بهداشتی هستند بطوری که روزانه برای یک بیمار حداقل شش ماسک استفاده می‌شود.

صومی بیان داشت: استفاده از ماسک برای افراد عادی لازم نیست و فقط افراد بیمار از آن استفاده نمایند و مردم حتماً دستان خود را با آب و صابون شستشو دهند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مراکز پرتردد، بازارها منبع آلودگی هستند و روزانه باید ضد عفونی شود و مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.