علی لازمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح استقبال از بهار با هدف زیباسازی محیط شهری، شادابی و نشاط شهروندان اجرا می‌شود.
وی افزود: باتوجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، ستاد استقبال از بهار در حوزه خدمات شهری تشکیل شده است و هریک از واحدهای فعال این ستاد وظایف متعددی را در خصوص شستشوی معابر، پاکسازی جوی ها، لکه گیری معابر وخیابانهای سطح شهر، گلکاری ،جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، جمع آوری ضایعات و نخاله، نظافت بر عهده دارند.
لازمی افزود: درحال حاضر وضعیت نظافت معابر سطح شهر با همت کارگران خدوم خدمات شهری در وضعیت مطلوب می باشد و این مهم تا پاکسازی کامل معابر ادامه خواهد داشت.
وی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا از مردم خواست تا باهمکاری و همراهی همیشگی و با رعایت اصول بهداشتی در تجمیع زباله ها و قرار دادن آن ها در کیسه های زباله نیروهای زحمتکش خدماتی را یاری کنند.

قره آغاج جنوبی‌ترین شهر در بین مراکز شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و مرکز اداری شهرستان چاراویماق است.

جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۶٬۱۰۲ نفر بوده و ۳۶ اُمین شهر استان محسوب می‌شود.

قره‌آغاج ۶۵ کیلومتر با میانه، ۷۰ کیلومتر با هشترود و ۱۹۳ کیلومتر با تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) فاصله دارد.

واژهٔ قره‌آغاج در زبان ترکی آذربایجانی به معنی درخت نارون است که به دلیل رشد درختان بلند نارون در این منطقه و به خصوص در اطراف شهر قره‌آغاج، این شهر به این نام معروف شده‌است، البته عده‌ای به‌اشتباه واژهٔ قره‌آغاج را به‌معنی «درخت سیاه» معنا می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.