شهردار اسفراین شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر تعطیلی یک روزه این بازار، بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، فعالیت دستفروشان این بازار نیز از یکشنبه تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.  

محسن لعل قادری افزود : این اقدام با هدف جلوگیری از حضور مردم به صورت اجتماعات پرتراکم و پر رفت و آمد، که احتمال شیوع بیماری کرونا در آن بیشتر است، انجام می گیرد.

وی گفت : شهرداری، مسوول اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه دستفروشان است و مدیریت حوزه اصناف نیز برعهده اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اسفراین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تعطیلی یکروزه اصناف بازار نواب صفوی اسفراین، با مصوبه ستاد و دستور فرماندار بوده و ادامه این تعطیلی بستگی به مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان دارد.
بازار سنتی اسفراین در قلب شهر اسفراین در خیابان نواب صفوی واقع است و از روزگار گذشته محل داد و ستد و خرید مایحتاج مردم بوده است.

این بازار که در طرح بهسازی بافت های فرسوده به پیاده بازار تبدیل شده، هر ساله در آستانه سال نو شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند و جمعیت زیادی برای خرید شب عید به این محل مراجعه می کنند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و هشدار مسوولان درمانی، مبنی بر لزوم پرهیز مردم از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضرورری، این بازار اگرچه رونق سالهای گذشته را ندارد ولی هنوز به عنوان پرترددترین بازار شهر اسفراین شناخته می شود که این شلوغی نگرانی هایی را درباره احتمال شیوع بیماری در بین مراجعان به دنبال داشته است.
شهرستان  ۱۲۰ هزار نفر  اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.