به گزارش خبرنگار مهر، استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از جامعه فداکار و ایثارگر پزشکی و پرستاری و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: بیماری کرونا، سلامت جسمی مردم را به خطر انداخته و حفظ سلامت روحی و روانی جامعه و افزایش آمادگی در برابر این بیماری از همه چیز مهم‌تر است.

محمدرضا پورمحمدی با تأکید بر خودداری مردم از سفرهای غیرضروری، تاکید کرد: استان آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه آمار مبتلایان به بیماری کرونا را در آذربایجان شرقی، ۸۷ نفر و تعداد فوت‌شدگان را ۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۳ نفر از مبتلایان نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

محمدحسین صومی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند، ۸۵۲ نفر با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۲ نفر بستری شده‌اند و از ۵۵۵ نفر تست کرونا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند و با مراقبت‌های خانگی قابل درمان هستند، اذعان داشت: بر این اساس ۵۰ مرکز سلامت در استان برای غربال گری کرونا تجهیز شده است و در صورتی که فرد مراجعه‌کننده نیاز به بستری داشته باشد به بیمارستان‌ها ارجاع می‌یابد.

صومی از آمادگی همه مراکز درمانی استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: هم اکنون ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش بیماران کرونا، بسیار دشوار است و به همین خاطر نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های بیمارستانی موجود هستیم.

گفتنی است، اعضای ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، ظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، ضمن تأکید بر خودداری شهروندان از سفرهای غیرضرور ی و ماندن در منزل، با اعمال محدودیت رفت‌وآمد در مبادی ورودی استان موافقت کردند.

تشدید اقدامات نظارتی بر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده، ممنوعیت برپایی چادر در اماکن عمومی در ایام عید نوروز، پشتیبانی تمام دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استفاده از تمام ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان برای پذیرش بیماران و تقویت برنامه‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی و آموزشی درباره اصول بهداشتی و خود مراقبتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.